شناسهٔ خبر: 28372 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعضای کمیته علمی سبک زندگی در دانشگاه آزاد انتخاب شدند

در بیست و دومین جلسه شورای راهبردی فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی روز گذشته به ریاست به ریاست میرزاده تشکیل شد، اعضای کمیته علمی سبک زندگی انتخاب شدند.

میرزاده رئیس دانشگاه آزادبه گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دهه مبارک فجر، گفت: امیدواریم خداوند توفیق دهد تا با استعانت از انفاس طیبه امام خمینی (ره) که با دم مسیحایی خود ظلمات دوران استبداد را به نور الهی دوران اسلامی تبدیل کردند، گام های موفقی در جهت تحقق اهداف انقلاب قدم برداریم.

وی با اشاره به دستاوردهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد، اظهار داشت: در واقع دانشگاه آزاد اسلامی نمونه موفق تحقق اهداف انقلاب اسلامی است که با تأیید امام (ره)، پیشنهاد آیت الله هاشمی رفسنجانی و مشارکت بزرگانی چون مقام معظم رهبری تاسیس شد و امروز دانشگاه آزاد اسلامی سهم شگرفی درتوسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور دارد به طوری که اگر این دانشگاه نبود، در پوسته اول و دوم رتبه بندی علمی جهانی حضور نداشتیم، کشور قبل از انقلاب در تقسیم بندی های رتبه بندی جهان مطرح نبود، اما امروز ایران به برکت وجود انقلاب و دستاوردهای آن، در بسیاری از رشته های علمی سرآمد است .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با مقایسه دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امروز اداره کشور در همه زمینه های خدماتی، فرهنگی، علمی، اقتصادی و اجتماعی به دست متخصصان، فارغ التحصیلان و همه کسانی که در همین کشور درس می خوانند، انجام می شود در حالی که تا قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی، تمامی امور توسط مستشاران اداره می شد و آنان همه کاره بودند.

میرزاده گفت: قبل از انقلاب نزدیک به محله نیروی هوایی زندگی می کردیم و هر روز اتوبوس مستشاران آمریکایی از آنجا به لویزان می رفت. یکی از افسران ارتش می گفت ما اجازه نداریم حتی به یک بی سیم ساده برای تعمیرات دست بزنیم اما امروز باید به خاطر این دستاوردها خداوند را شاکر باشیم. هر چند نارسایی هایی هم وجود دارد اما در مجموع دستاوردهای انقلاب مایه افتخار و شکرگذاری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در واقع توسعه فرهنگی اجتماعی شهرهای مختلف کشور ما پس از پیروزی انقلاب، نشانه عزت و اقتدار ایران اسلامی است که همه به برکت جوشش انقلاب عظیم اسلامی است.

حضور ۲ هزار و ۶۰۰ رقیب دانشگاهی برای دانشگاه آزاد اسلامی​

میرزاده با اشاره به حضور ۲ هزار و ۶۰۰ رقیب دانشگاهی برای دانشگاه آزاد اسلامی در کشور هم اشاره کرد و گفت: به دلیل برنامه‌ریزی برای توسعه کیفی دانشگاه و با وجود کاهش جمعیت جوان کشور، در سال جاری معادل  ۲۰۰ هزار دانشجوی کارشناسی  بیشتر از پارسال جذب کرده ایم که نشانه خوبی از تقویت بنیه های علمی و فضای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی است.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی این تعداد دانشجو را نشان‌دهنده شکل‌گیری نشاط  فرهنگی، علمی و سیاسی و دینی در این دانشگاه دانست.

وی با بیان اینکه توسعه تحصیلات تکمیلی به دانشگاه آزاد اسلامی کمک کرده است، تعداد شرکت‌کنندگان در کنکور دکتری بهمن ماه سال ۹۳ این دانشگاه را ۱۱۱هزار نفر و این تعداد را در کنکور کارشناسی‌ارشد ۸۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

میرزاده گفت: به دلایلی چون تعداد رقبای دانشگاهی، افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی و کاهش جمعیت، انتظار این افزایش اقبال به ثبت نام در کنکور دکتری و کارشناسی ارشد را نداشتیم  و این موضوع نشانه تبدیل شدن دانشگاه آزاد اسلامی به یک برند معتبر ملی است.

همچنین در این جلسه گزارشی از برگزاری اولین همایش سراسری معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در قالب فیلمی از نمایش کارگاه‌های آموزشی برگزار شده و ... نمایش داده شد و اعضای این شورا نظرات خود را درمورد برگزاری این همایش مطرح کردند

نظر شما