شناسهٔ خبر: 28363 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

زواریان: اداره کتاب کارشناسان متخصص را به کار بگیرد/ نگاه یک سویه را کنار بگذاریم

زهرا زواریان، نویسنده «روايت جنگ در ادبيات حماسى زنان» گفت: امیدوارم در دوره جدید اداره کتاب، کارشناسان جدی‌تر و متخصص‌تری را به کار بگیرند تا از اعمال نفوذ و نگاه یک‌سویه پرهیز شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ زواریان عنوان کرد: اگر بخواهم در مورد مجوز کتاب‌ها صحبت کنم که دل پری دارم. به گمانم در دوره جدید بهتر است از اعمال نفوذ و نگاه‌های خاص جلوگیری شود و اداره کتاب به سمتی برود که افکار و اندیشه‌های مختلفی را تحت پوشش قرار دهد.

 زهرا زواریان

وی افزود: اگر کتاب‌هایی با گرایش‌های مختلف چاپ شود می‌توان همان کتاب‌ها را در معرض نقد قرار داد. به نظرم در دوره جدید باید وضع مجوزها بهتر از قبل بشود و این تغییر محسوس باشد. به گمانم لازم است از اعمال نظرهای سخت نیز  دوری جست.
 
این داستان‌نویس ادامه داد: در دوره قبل مدیریت اداره کتاب، بیشتر به نگاه‌های طیفی انتقاد داشتم. با یک نگاه بازتر و متوسع می‌توان به آثار نویسندگان و شاعران بیشتری مجوز داد و گزینشی عمل نکرد. زواریان یادآور شد: اداره کتاب در دوره جدید می‌تواند با کنار گذاشتن نگاه‌های تنگ‌نظرانه با نویسندگان بیشتری ارتباط بگیرد و در تلطیف فضای موجود بکوشد.
 

زواريان نويسنده و پژوهشگر ادبي در سال 1341 در تهران به دنیا آمد. از آثار او «روايت جنگ در ادبيات حماسى زنان»، داستان «زهير»(نگاهی به سرخی آتش)، رمان «دیانا كه بود»، ، رمان «زنی در جزيره گمنام»، «نجوای حریر»، «مستانه»، «رایحه نجابت»، «شخصیت زن در ده سال داستان نویسی»، «شبستان دل» (سفرنامه حج)، «نزدیک‌تر بیا احمد»(داستان معراج)، «خاتون عشق» (داستان حضرت نرجس خاتون، علیه‌السلام)، «‌قامت‌ بلند سپيدار»، «در راه كه می‌آمدی سحر را نديدی؟»، «بهشت را زينت كنيد» و «چهار بانوی تاریخ ساز» است.

نظر شما