شناسهٔ خبر: 28350 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اشعری:‌جشنواره کتاب‌آرایی برگزار شود!

مشاور فرهنگی شهردار تهران و مدیر پروژه باغ کتاب درباره انتصاب مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب گفت: در دوره جدید مدیریت خانه کتاب پیشنهاد می‌کنم جشنواره کتاب‌آرایی با هدف ارتقای جلوه‌های بصری آثار برگزار شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ علی‌اکبر اشعری اظهار کرد: در زمان مدیریت آقای نجفعلی میرزایی در مؤسسه خانه کتاب نیز بسیاری از امور بر عهده مجید غلامی‌جلیسه بود. با این حال، از زمانی که آقای میرزایی استعفا داد صحبت‌های متعددی صورت گرفت و گزینه‌های مختلفی برای این سِمت معرفی و بررسی شدند. در این فاصله آقای جلیسه به دلایل مختلف برای مدیریت این مؤسسه انتخاب شد.

 وی در ادامه سخنانش با اشاره به دلایل انتخاب جلیسه از سوی هیأت امنای خانه کتاب گفت: وقتی آقای میرزایی از این مؤسسه خارج شدند، با توجه به این‌‌که اوضاع اقتصادی چندان مساعد نبود آقای جلیسه به‌خوبی توانست مؤسسه را اداره کند.

اشعری توضیح داد: جلیسه کتاب‌شناس حرفه‌ای است و بدون تردید بهترین گزینه برای مدیریت خانه کتاب به شمار می‌آید. وی همچنین نیروی جوان و فعال حوزه فرهنگ است و توجه به نیروی جوان از ضرورت‌هاست.
 
عضو هیأت امنای مؤسسه خانه کتاب در پاسخ به این پرسش که «تصور می‌کنید چه کاری در مؤسسه خانه کتاب بر روی زمین مانده است که انتظار می‌رود در دوره مدیریت جدید، به اتمام برسد؟» افزود: بدون تردید انجام و ادامه فعالیت‌های گذشته مؤسسه خانه کتاب در دستور کار قرار دارد؛ طبیعی است که با روی کار آمدن هر مدیریتی، مدیر جدید یک نگاه انتقادی به فعالیت‌های گذشته دارد و اگر احساس ضعف یا کاستی در بخشی داشته باشد، در راستای حل و تقویت آنها گام برخواهد داشت.
 
وی ادامه داد: پیش از انتصاب آقای جلیسه به عنوان مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب، جلسات هیأت امنای این مؤسسه در فاصله زمانی بسیار زیاد برگزار می‌شدند اما با روی کار آمدن مدیریت وی، قرار است این جلسات هر 15 روز یکبار برگزار شوند.
 
مشاور فرهنگی شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که «چه انتظاری از مدیریت جدید مؤسسه خانه کتاب دارید؟» گفت: بدون تردید مؤسسه خانه کتاب بازوی اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. بنابراین، تصور می‌کنم این مؤسسه باید سامان دادن به برخی امور را در دستور کار خود قرار دهد؛ به طور مثال سالانه شاهد برگزاری جوایز کتاب سال و کتاب فصل هستیم اما متأسفانه استانداردهای این جوایز مشخص نیست. بنابراین، لازم است این استاندارها تعیین شوند و به اطلاع عموم برسند.
 
رئیس پروژه باغ کتاب ادامه داد: همچنین پیشنهاد می‌کنم جشنواره‌ای با عنوان «کتاب‌آرایی» برگزار شود تا کتاب‌ها صرف نظر از محتوایشان، از نظر ظاهری نیز ارزیابی شوند، چرا که در این صورت هم زمینه جذب مخاطبان فراهم می‌شود و هم مخاطبان به‌خوبی و راحتی می‌توانند با کتاب ارتباط برقرار کنند.
 
اشعری با بیان این‌که برپایی جشنواره کتاب‌آرایی زمینه ارتقای جلوه‌های بصری آثار را فراهم می‌‌کند افزود: مؤسسه خانه کتاب یا می‌تواند خودش این جشنواره را برگزار کند یا این‌که ایده برگزاری آن را مطرح و سایر اُرگان‌ها و نهادها برگزاری این جشنواره را بر عهده بگیرند.

نظر شما