شناسهٔ خبر: 28343 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز جشنواره فجر با یک «قول»

اولین روز از سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در برج میلاد با نمایش فیلم «قول» به کارگردانی محمد علی طالبی آغاز و با «این سیب هم برای تو» به کارگردانی سیروس الوند به پایان می رسد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، امروز یکشنبه 12 بهمن ماه از ساعت 10 صبح سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با نمایش 6 فیلم در بخش های مختلف سینمایی و مستند در کاخ جشنواره آغاز می شود.

در روز اول این جشنواره شاهد نمایش فیلم هایی در بخش های نگاه نو، سودای سیمرغ، سینما حقیقت، سینمای هنر و تجربه و بخش خارج از مسابقه هستیم.

«قول» به کارگردانی محمد علی طالبی، مستند «من می خوام شاه بشم» به کارگردانی مهدی گنجی، «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده، «ارغوان» به کارگردانی امید بنکدار و کیوان علیمحمدی، «بوفالو» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی و «این سیب هم برای تو» به کارگردانی سیروس الوند فیلم هایی است که در روز اول در کاخ جشنواره نمایش داده می شود.

فیلم سینمایی «قول» به کارگردانی محمد علی طالبی قرار است امروز ساعت 10 صبح در کاخ جشنواره واقع در برج میلاد به نمایش درآید. «قول» درباره یک نوجوان است که به پدرش قولی می دهد و قصد دارد قول خود را عملی کند. در این فیلم بازیگرانی چون مجید پتکی، معصومه میرحسینی و نسیرین بابایی حضور دارند.

«قول» در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان جوایز مختلفی از جمله پروانه زرین بهترین فیلم بلند، دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه اقتباسی، پروانه زرین جایزه ویژه داوران برای فیلمبرداری را دریافت کرد. این فیلم در بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر با دیگر فیلم ها در این بخش به رقابت می پردازد.

قول

دومین اثر در اولین روز از جشنواره فیلم فجر یک مستند با نام «من می خوام شاه بشم» به کارگردانی مهدی گنجی است. این مستند در 70 دقیقه ساخته شده و در بخش سینما حقیقت و سینمای هنر و تجربه شرکت دارد. این مستند درباره عباس برزگر یکی از اهالی روستایی نزدیک شیراز است که سال ها است با کمک خانواده اش از توریست های خارجی پذیرایی می کند و آنها را به دیدن عشایر می برد، اما او یک رویای بزرگ در سردارد...

از عوامل تولید این فیلم می‌توان به مهدی گنجی پژوهشگر، صدابردار، تصویربردار و کارگردان، اسماعیل منصف تدوینگر، حسین و حسن مهدوی صداگذار، علی باقری عکاس و سحر رضوی تهیه‌کننده اشاره کرد.

مستند می خوام شاه شم

فیلم سینمایی «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده دومین فیلم بلند سینمایی در اولین روز از آغاز جشنواره فیلم فجر ساعت 14:15 در بخش سودای سیمرغ به نمایش درمی آید.

این فیلم داستان ناهید دختری است که زندگی دشواری دارد که برای دست یافتن به خواسته های کوچکش باید از چیزهایی که دوست دارد بگذرد، در میانه راه ناهید عاشق می شود و برای رسیدن به این عشق باید از گذشته خود و البته عشقی دیگر گذر کند.

فیلم ناهید

ساره بیات، پژمان بازغی، نوید محمدزاده، پوریا رحیمی‌سام، نسرین بابایی، میلاد حسین‌پور، فریبرز زیده‌سرایی و فریده دریامج از جمله بازیگران این اثر سینمایی هستند. بیژن امکانیان تهیه کنندگی این فیلم را برعهده دارد. همچنین مجید پوستی آهنگساز، ارسلان امیری تدوین هستند و مدیر فیلمبرداری این فیلم مرتضی قیدی است.

فیلم سینمایی «ارغوان» سومین فیلم بلند سینمایی است که در این روز و در ساعت 16:30 روی پرده می رود. کارگردانی این فیلم را امید بنکدار و کیوان علیمحمدی برعهده دارند. این فیلم که در بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر به نمایش در می آید، داستان یک زن و مرد است که در شب مرگ یک موزیسین معروف، برخورد اتفاقی شان روی گذشته و آینده هر دوی آنها تاثیر می گذارد.

ارغوان

مهتاب کرامتی، مهدی احمدی، شقایق فرهانی، آزاده صمدی، الهام کردا، یاسمین پازوکی، نسیم ادبی، رابعه مدنی و مریم بوبانی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«بوفالو» از دیگر فیلم هایی است که در روز اول جشنواره فیلم فجر و در ساعت 19 اکران می شود، کارگردانی این فیلم را کاوه سجادی حسینی برعهده دارد و این فیلم نیز در بخش سودای سمیرغ حضور دارد. «بوفالو» داستان شکوفه و پیمان زوج جوانی است که مرتکب دزدی شده‌اند و به بندر انزلی می‌روند تا شخصی را ملاقات کنند غافل از اینکه طمعشان پرخطر است.

بوفالو

پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی، هومن سیدی، پانته‌آ پناهی‌ها، سیامک ادیب و محمدرضا فتحی در این فیلم سینمایی بازی می کنند.

همچنین «این سیب هم برای تو» به کارگردانی سیروس الوند ساعت 21 در بخش سودای سیمرغ به عنوان آخرین فیلم در اولین روز از سی و سومین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد نمایش داده می شود.

فیلم این سیب هم برای تو

این فیلم داستان دو دختر جوان است که با هم دوست هستند و در حالی که یکی از آنها نامزد دارد، رابطه عاشقانه ای بین نامزد دختر با دوست او برقرار شده است...

این فیلم جدیدترین ساخته سیروس الوند پس از 4 سال دوری از سینما است که آخرین حضور او در سینمای ایران با فیلم «پرتقال خونی» بود.  فیلمنامه این فیلم را نازنین فراهانی، بازیگر سینما و تئاتر نوشته و سیروس الوند یک بار آن را بازنویسی کرده است.

پژمان بازغی، رعنا آزادی‌ور، پریناز ایزدیار، امیرعلی دانایی و چنگیز جلیلوند در تازه ترین فیلم سیروس الوند به ایفای نقش می‌پردازند.

نظر شما