شناسهٔ خبر: 28337 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راه اندازی رشته های جدید و بین رشته ای، سیاست کلان دانشگاه تبریز

نشست هم اندیشی هیات رییسه دانشگاه تبریز با روسای دانشکده ها، مدیران گروه های آموزشی و اعضای شورای های مختلف آموزشی و پژوهشی در تالار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ رییس دانشگاه تبریز در این نشست با اشاره به نشست ها و جلسات جداگانه شوراهای مختلف دانشگاه، تصریح کرد: برگزاری این چنین نشست با شرکت حدود 200 نفر برای هماهنگی و بررسی مسائل ضروری است و یقین دارم این روند در رشد همه جانبه دانشگاه موثر خواهد بود.

محمد رضا پور محمدی، با اشاره به تدوین برنامه راهبردی دانشگاه تبریز و اهمیت آن در توسعه هدفمند،گفت: تمام فعالیت و برنامه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه باید مطابق برنامه راهبردی این دانشگاه باشد.

وی، در ادامه با بیان اینکه نگاه ما به آینده باید بر اساس رویکرد آینده پژوهانه باشد، افزود: در صورت توجه به این مقوله که می توان به توسعه پایدار در همه زمینه ها دست یافت.

رییس دانشگاه تبریز، با تاکید بر اینکه مباحث کیفی نگری به برنامه ها باید سرلوحه تمامی فعالیت ها این دانشگاه قرار گیرد، تصریح کرد: در گذشته به مسایل کمی توجه ویژه ای شده و در این خصوص نیز به نتایج خوبی دست یافته ایم، که امروزه وظیفه همه مسئولان و مدیران این دانشگاه این است که به بحث کیفیت نیز اهتمام خاصی داشته باشند.

پور محمدی یادآور شد: سیاست کلان این دانشگاه حرکت به سمت تحصیلات تکمیلی و راه اندازی رشته های جدید و بین رشته ای و واگذاری رشته های کارشناسی به دانشکده های اقماری و ابسته به این دانشگاه و دانشگاه های کوچک منطقه است.

محمدتقی اعلمی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز نیز در این آیین از ساماندهی بخش های مهم این حوزه خبر داد و درباره سیاست های دانشگاه چون نحوه کیفیت بخشی تدریس اساتید، تسهیل فرایندها، حق تدریس ها، ثبت نمرات، انتخاب واحد و ... را تشریح کرد.

در این نشست جمعی از اعضای هیات رییسه، روسای دانشکده ها، مدیران گروه های آموزشی و اعضای شورای های دانشگاه به ارایه نکته نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

نظر شما