شناسهٔ خبر: 28325 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راهیابی ۱۵ اثر در گروه فلسفه به مرحله دوم کتاب سال

دبیرخانه سی ودومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی، آثار راه یافته به مرحله دوم داوری در گروه فلسفه را اعلام کرد. بر اساس این گزارش ۱۵ اثر در گروه فلسفه به مرحله دوم داوری کتاب سال راه یافتند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، در گروه فلسفه اسلامی کتابهای «حكمه الاشراق سهروردي با شرح قطب الدين شيرازي و تعليقات صدرالمتألهين» به تصحيح نجف‌قلي حبيبي و حسين ضيائي تربيتي از بنياد حكمت صدرا، «ملاصدرا و سهروردي» اثر سيماسادات نوربخش از نشر هرمس، «درسنامه علم النفس فلسفي» اثر غلامرضا فياضي با تحقيق و تدوين محمدتقي يوسفي از سازمان سمت و «درآمدي بر تاريخ فلسفه اسلامي» اثر جمعي از نويسندگان از سازمان سمت به مرحله دوم کتاب سال رسیده اند.

در گروه فلسفه غرب نیز کتابهای «وظيفه گرايي اخلاقي كانت» اثر حسين اترك از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، «مقالات كانتي» اثر غلامعلي حداد عادل و کتاب «خطابه»، ارسطو با ترجمه اسماعيل سعادت از نشر هرمس، «فلسفه هستي سيال» نوشته محمدجواد پيرمرادي از انتشارات سروش، «هگل» اثر علي اصغر مصلح از انتشارات علمي، «مسائل اساسي پديدارشناسي» اثر مارتين هيدگر با ترجمه پرويز ضياء شهابی از انتشارات مينوي خرد انتخاب شده اند.

همچنین کتابهای «در مسير پراگماتيسم» نوشته ويلارد ون اورمن كوين و ديگران با ترجمه مرتضي نوري و «فلسفه شوپنهاور» اثر برايان مگي با ترجمه رضا ولي ياري از نشر مركز، «واژه نامه تاريخي فلسفه شوپنهاور» اثر ديويد كارترايت با ترجمه محسن اكبري از نشر نگاه معاصر، «شهر و انسان» اثر لئو اشتراوس با ترجمه رسول نمازي از نشر آگه و «الهيات نخستين فيلسوفان يونان» اثر ورنر يگر با ترجمه فريده فرنودفر از انتشارات حكمت دیگر آثار راه یافته به مرحله دوم داوری جایزه کتاب سالدر گروه فلسفه غرب است.

سی ودومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی بهمن ماه امسال به همت موسسه خانه کتاب برگزار می شود.

نظر شما