شناسهٔ خبر: 28320 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مسئولان کمیته‌های شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات کشور تعیین شدند

مسئولان و دبیران کمیته‌های شش‌گانه شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات کشور تعیین شدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، دومین نشست شورای مرکزی خانه مطبوعات کشور به ریاست مصطفی کواکبیان نماینده مدیران مسئول در این شورا و در محل معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد تشکیل شد.

در نشست رئیس و اعضای شورای مرکزی خانه‌های مطبوعات با حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابتدا گزارشی از سوی کواکبیان نماینده مدیران مسئول در این شورا در مورد نحوه تصویب آئین‌نامه، نحوه فعالیت شورای مرکزی و کمیته‌های خانه مطبوعات کشور و نامه به سفیر فرانسه در ایران در مورد اهانت به پیامبر گرامی اسلام (ص) ارائه شد.

وی در زمینه اولویت‌های پنجگانه توضیحاتی به ویژه در مورد برپایی همایش بزرگ هیات‌های مدیره خانه‌های مطبوعات همه استان‌ها از شکل‌گیری خانه مطبوعات در استان‌های باقیمانده مطرح کرد و سپس هر یک از اعضا نیز در زمینه مشکلات عمومی مطبوعات محلی همچون ویژه‌نامه‌های استانی روزنامه‌های سراسری، ضرورت اجرای ماده ۱۶ قانون مطبوعات و سطح غیرمطبوعاتی نمایندگی روزنامه‌های سراسری در شهرستان‌ها، ضرورت ساماندهی صدور مجوزهای مطبوعاتی محلی بر اساس آمایش سرزمینی و ... ارائه کردند.

در ادامه حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی ضمن تبریک به منتخبان، تشکل خانه مطبوعات کشور را کنسرسیوم خانه‌های مطبوعات استان‌ها دانست که شایسته است تا حصول نتایج و اولویت‌های خواسته‌های خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مطبوعات محلی از پای ننشینند.

وی با تاکید بر اهمیت حرفه روزنامه‌نگاری گفت: خبرنگاران باید منطبق قانون از سوی مدیران مسئول رسانه‌ها بیمه شوند.

همچنین همچنین بر اساس این گزارش، در این نشست آئین‌نامه نحوه فعالیت شورای مرکزی و کمیته‌های خانه مطبوعات کشور در ۱۲ ماده به تصویب اعضا رسید و سپس مسئولان و دبیران کمیته‌های شش‌گانه این شورا به شرح زیر انتخاب شدند:

۱- کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی به ریاست علی هوشمند و دبیری طولابی

۲- کمیته امور حقوقی به ریاست فریدون معتمدیان و دبیری نیشابوری

۳-کمیته امور صنفی و رفاهی به ریاست کاظم شاملو و دبیری مهدی صمیمیان

۴- کمیته امور استان‌ها و شهرستان‌ها به ریاست محمود محمودی و دبیری جهاندیده

۵-کمیته آموزش به ریاست حسین شهابی و دبیری کمالی

۶-کمیته پژوهش به ریاست کیانوش رستمی و دبیری میرزابابا مطهری‌نژاد

ضمنا مقرر شد هر چه سریعتر اولویت‌های پنج‌گانه خانه مطبوعات کشور طی نامه‌ای به معاونت مطبوعاتی اعلام شود.

نظر شما