شناسهٔ خبر: 28317 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

احتمال تشکیل دبیرخانه دائمی برای همایش علامه طباطبایی

دبیر اجرایی همایش اندیشه‌های علامه طباطبایی گفت: طرح اولیه تشکیل دبیرخانه دائمی همایش اندیشه‌های علامه طباطبایی از سوی گروه تفسیر قرآن مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دست بررسی است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام حسن شکرالهی دبیر اجرایی همایش اندیشه‌های علامه طباطبایی و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور در این باره گفت: صحبت‌هایی برای تشکیل دبیرخانه دائمی همایش اندیشه‌های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان از سوی گروه تفسیر قرآن مؤسسه امام خمینی (ره) صورت گرفته است با توجه به اینکه نخستین دوره برپایی این همایش به صورت بین‌المللی آبان ماه امسال بود.

وی با اشاره به اینکه پس از بررسی طرح در گروه به هیئت رییسه ابلاغ خواهد شد، اظهار داشت: درحال حاضر یک بخش کوچکی از کار در قالب تدوین تعدادی از سخنرانی‌ها و میزگردها به صورت کتاب منتشر شده و برخی مقالات نیز در چهار نشریه علمی ـ پژوهشی و دو نشریه علمی ـ ترویجی منتشر شده است قرار بر این بود مجموعه آثار در قالب یک اثر مجزای دیگر نیز منتشر شود که هنوز مشخص نیست.

حجت‌الاسلام شکرالهی با تأکید بر اینکه ارزیابیشان از همایش برگزار شده علامه طباطبایی با استقبالی که شده مثبت است، اظهار داشت: مجموعاً 14 پیش‌همایش ،‌50 سخنرانی، 10 میزگرد علمی و 600 مقاله برآورد این همایش است که علی رغم کاستی‌ها باز هم جای خوشحالی دارد.

دبیر اجرایی همایش علامه طباطبایی اظهار داشت: استاد رجبی دبیر علمی همایش بارها فرمودند که این همایش مقدمه‌ای برای همایش‌های تخصصی‌تر درباره اندیشه‌های علامه طباطبایی است جا دارد که هر یک از محورهایی که مختصراً در این همایش بدان پرداخته شد در قالب یک همایش مجزا کار شود بنابراین است که در آینده هر یک از این محورها در قالب گروه‌های علمی در مؤسسه امام خمینی (ره) کار شود.

وی در پایان یادآور شد:‌ احتمالا با راه‌اندازی دبیرخانه دائمی همایش یکی از کارها بین‌المللی کردن و ترویج و تبیین فعالیت‌ها درباره علامه طباطبایی خواهد بود.

نظر شما