شناسهٔ خبر: 28303 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جامعه‌شناسان و روانشناسان در دوسالانه شاهدان شهر سخنرانی می‌کنند

با ابتکاری تازه و به منظور در نظر گرفتن روحیات مردم در برخورد با آثار هنری شهری ترکیبی از جامعه شناسان و روانشناسان در حاشیه دوسالانه دیوار نگاری شاهدان شهر حضور خواهند یافت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ «هادی مظفری» رییس شورای سیاست گذاری دوسالانه شاهدان شهر با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه هنر شهری، در این باره گفت: امروز بر اساس پژوهش‌های موجود در هنر شهری به این نتیجه رسیدیم که منطقی نیست نمونه‌ای واحد را برای شرایط مختلف شهری به کار بگیریم، چراکه پژوهش این امکان و فرصت را فراهم می‌کند که وضعیت کنونی شهر از منظر شهرسازی، معماری و هنر شهری بررسی شود و ارتقا یابد.

وی تصریح کرد:  علاوه بر دو گروه یاد شده همچنین معماران، شهرسازان، نیز در بخش پژوهش  این دوسالانه   حضور دارند. معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران بیان کرد: روانشناسان تاثیر رنگ‌ها بر شرایط فکری و ذهنی شهروندان و جامعه‌شناسان ضرورت توجه به موضوعات به صورت مستقیم و غیرمستقیم را بررسی می‌کنند و هنرمندان رشته‌های مختلف تجسمی و پژوهش هنر هم با شناختی که در اختیار دارند، می‌توانند بهترین و کاربردی‌ترین پیشنهادات در شیوه‌های طراحی و کیفیت اجرا را به ما ارائه کنند.

 وی خاطرنشان کرد: در بخش پژوهش به اساتید و هنرمندان بزرگ کشور سفارش داده شده تا در قالب مقاله، نقطه نظرات، دیدگاه‌ها و افق سیاست‌های موثر بر نقاشی دیواری را برای دوسالانه ارسال کنند.

سومین دوسالانه ملی دیوارنگاری شهری در سه بخش مسابقه شاهدان شهر، بخش پژوهش و مروری بر آثار دیوارنگاری شهری، از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران، بهمن ماه 1393 برگزار می شود. علاقمندان جهت دریافت اخبار و اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی www.zibasazi.ir مراجعه کنند.

نظر شما