شناسهٔ خبر: 28282 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون بازرگانی سوره مهر: برگزیده شدن در جوایز، کتاب را پرفروش نمی‌کند

معاون بازرگانی انتشارات سوره مهر می‌گوید برگزیده شدن در یک جایزه ادبی به خودی خود منجر به پرفروش شدن کتاب نمی‌شود و مساله موضوع، کیفیت کتاب و اطلاع رسانی پیرامون آن را نیز باید مد نظر داشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مرتضی محمداسماعیل معاون بازرگانی انتشارات سوره مهر، در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی درباره نارضایتی برخی نویسندگان حوزه ادبیات انقلاب اسلامی از طولانی شدن پروسه چاپ کتاب در این انتشارات و انتظار بیش از اندازه آنها برای انتشار آثارشان، گفت: ما در سال نزدیک به ۵۰۰ عنوان کتاب چاپ می‌کنیم و البته ناشران خصوصی همکار با ما نیز سالانه چیزی در حدود ۲۰ عنوان اثر  یا کمی بیشتر منتشر می‌کنند.

وی افزود: طبیعی است که اگر نیمی از آثار آنها دیر منتشر شود یعنی در حدود ۱۰ نویسنده شکایت می‌کنند ولی اگر نیمی از آثار ما دیر منتشر شود شائبه نارضایتی بیشتری را با خود پدید می‌آورد.

محمداسماعیل ادادامه داد: در مورد انتشارات سوره مهر عملا چنین اتفاقی رخ نداده است و وضعیت انتشار آثار ما نیز پس از یک دوره مشخص بسیار مطلوب شده و تقریبا دیگر نارضایتی در زمینه انتظار آثار نویسندگان و شاعران و پژوهشگران انقلاب اسلامی نداریم.

آخرین وضعیت فروشگاه «سوره مهر» در میدان انقلاب

وی در ادامه درباره آخرین وضعیت فروشگاه این موسسه در میدان انقلاب نیز گفت: چند مشکل کوچک در این زمینه وجود داشت که رفع شد و در حال حاضر نیز مشغول ساخت ویترین برای فروشگاه هستیم اما دیگر زمانی را برای افتتاح اعلام نمی‌کنیم که شرمندگی به بار نیاورد.

محمداسماعیل در ادامه در مورد آثار پرفروش سوره مهر در ۹ ماهه نخست سال جاری نیز گفت: امسال در کنار تمامی آثار پرفروش سوره مهر که به صورت سنتی آثاری در حوزه تاریخ‌نگاری دفاع مقدس است مجموعه شعرهای فاضل نظری، ناصر فیض و نیز به تازگی کتاب آه باشین و زندان الرشید جزو پرفروش‌های ما بوده‌اند.

معاون بازرگانی انتشارات سوره مهردر پاسخ به سوال دیگری درباره تاثیر جایزه ادبی جلال‌آل احمد در افزایش فروش دو کتاب «آه‌با‌شین» و «زندان الرشید» نیز گفت: جایزه یکی از اضلاع محور فروش یک کتاب است. در کنار آن باید روی موضوع معرفی اثر توسط رسانه‌ها نیز توجه کرد.

وی تأکید کرد: بدون اطلاع رسانی در مورد کتابی که برنده جایزه‌ای شده است پتانسیل چندانی برای خوانش آن پیدا نخواهد شد. در کنار این مساله موضوع خود کتاب و با کیفیت بودنش نیز اهیمت دارد. به همین خاطر تاکید دارم که یک کتاب به خودی خود با دریافت یک جایزه ادبی پرفروش نمی‌شود.

نظر شما