شناسهٔ خبر: 28280 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ابلاغ بخشنامه جدید برای سرعت بخشیدن به ارتقای اساتید دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه تمام واحدهای دانشگاه باید ارتقای اساتید را جدی بگیرند، گفت: به زودی بخشنامه ای تدوین و ابلاغ می شود تا روند تعهدات هیات علمی ما به وزارت علوم سرعت بگیرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حمید میرزاده با گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر، خاطر نشان کرد : دانشگاه آزاد اسلامی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و نقش موثری در توسعه علمی کشور داشته است.

وی با بیان اینکه از برکت انقلاب اسلامی، ایران توانست به یک توسعه علمی و فناوری سطح بالا در اکثر رشته ها برسد، گفت: قبل از انقلاب اسلامی و تا سال ۱۳۵۷ تعداد کل دانشجویان ایران کمتر از ۱۵۰ هزار نفر بود و مقدار تولید علمی ایران نیز آنقدر کم بود که به حساب نمی آمد. این در حالی است که در حال حاضر  ایران در سطح منطقه  ای در بسیاری از رشته ها مقام اول را دارد و در سطح بین المللی نیز در پوسته اول یا دوم علم جهانی قرار داریم.

میرزاده با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نقش موثری در پیشرفت علمی کشور و قرار گرفتن ایران در رتبه های برتر جهان دارد و باید برای این موضوع خدا را شکر کرد. با این وجود هنوز دانشگاه آزاد اسلامی دارای نارسایی هایی است که باید در جهت رفع آنها تلاش شود و در این راه صبر و استقامت داشته باشیم.

تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ارتقاء اعضای هیات علمی را جدی بگیرند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این جلسه با بیان اینکه وضعیت مالی اغلب واحدها بهتر شده است و از حالت زیان دهی خارج شده اند، تصریح کرد: پیش بینی من این است که تا پایان سال ۹۳  واحدهای  زیانده ما به کمتر از ۱۰۰ واحد برسد این در حالی است که در مهر ۹۲ تعداد واحدهای زیانده دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر از ۲۳۵ عدد بود.

وی با تاکید بر اینکه باید تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بحث ارتقا اساتید را جدی بگیرند، گفت: به زودی بخشنامه ای تدوین و ابلاغ می شود که واحدها را موظف می کند ارتقاء اعضای هیات علمی را با جدیت انجام دهند تا ازاین طریق روند تعهدات ما به وزارت علوم سرعت بخشیده شود.

بودجه دانشگاه آزاد متعادل و انقباضی

در این جلسه گزارش کمیسون های تخصصی هیات رئیسه مطرح شد همچنین مقرر شد شناسنامه ای از فعالیت های دانشگاه در حوزه های پژوهش، عمرانی، دانشجویی، ورزشی، پزشکی، ایثارگران و ... بصورت كتاب هاي الكترونيكي مصور تهیه شده و انتشار یابد.

لازم به ذکر است در این جلسه درخواست معاونت پزشکی دانشگاه در خصوص موضوع خرید تجهیزات ضروری بخش پزشكي مطرح و تصميم گيري شد. همچنين در خصوص تامین منابع مالی مورد نیاز تجهیز و راه اندازی بیمارستان های اردبیل، تبریز و کازرون بحث و تصميمات لازم اتخاذ شد.

درخواست معاونت دانشجویی جهت تامین منابع مالی مربوط به وام ازدواج دانشجویی نيز از ديگر موارد مورد بحث در اين جلسه بود. در این جلسه نامه معاونت برنامه ریزی در خصوص جذب هیات علمی از میان دانش آموختگان دانشگاه مطرح و مصوب شد در چارچوب مقررات جذب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل شود.

گزارش آخرين وضعيت هيات مميزه دانشگاه و گزارش وضعيت آزمايشگاهاي دانشگاه در سطح كشور نيز توسط معاونت آموزشي مطرح و تبادل نظر شد.

نظر شما