شناسهٔ خبر: 28238 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه‌ها به دانشگاه نسل سوم تبدیل شوند

رئیس کمیسیون دائمی هیأت امنای دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه‌ها باید به دانشگاه نسل سوم و کارآفرین تبدیل شوند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ حسین عسگریان ابیانه در نشست با شورای دانشگاه کاشان، کیفی سازی در امور را لازم دانست و اظهار کرد: افزایش پذیرش دانشجو رمز موفقیت دانشگاه‌ها نیست و دانشگاه باید به سویی حرکت کند تا بتواند دانشجوی خلاق و کارآفرین تربیت و تحویل جامعه دهد.

وی افزود: استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه باید طرح‌ها و پایان نامه‌هایی ارائه دهند که جنبه کاربردی داشته و بتواند به کار نیمه صنعتی و تکنیکی تبدیل شود و یا مشکلی از جامعه رفع کند تا در نهایت به جامعه سود برسد.

عسگریان ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه‌ها را لازم دانست و خاطر نشان کرد: اگر دانشگاه بتواند شرکت‌های دانش بنیان تاسیس کند، معاونت فناوری ریاست جمهوری از این طرح‌ها حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون دائمی هیأت امنای دانشگاه کاشان، جذب اعضای هیات علمی با درجه استادیاری و دانشیاری را لازمه توسعه و پیشرفت دانشگاه دانست و اظهار کرد: در عرصه ساختار نیروی انسانی نیز باید نسبت اعضای هیات علمی به کارمند نسبت یک به یک و متناسب با هم باشد.

عسگریان بر چابک سازی قسمت‌هایی از دانشگاه تاکید کرد و افزود: باید پروژه‌ها هدفدار باشد و به کیفی سازی امور در بخش‌های مختلف دانشگاه پرداخته شود. وی خاطر نشان کرد: برای بین المللی کردن دانشگاه باید زیر ساخت‌های لازم فراهم و با ایجاد رشته‌ها و تربیت و تقویت زبان‌های خارجی دانشجویان، زمینه بین المللی کردن این دانشگاه را نیز فراهم سازید.

نظر شما