شناسهٔ خبر: 28229 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«ایران برگر» بیشترین متقاضی بلیت را داشت

پردیس سینمایی ملت روز 8 بهمن ماه میزبان مخاطبانی بود که برای دریافت بلیت‌های پیش‌خرید شده جشنواره فیلم فجر سی و سوم آمده بودند و فیلم «ایران برگر» ساخته مسعود جعفری جوزانی بیشترین متقاضی را داشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل ازمهر؛ تحویل بلیت‌های پیش فروش شده سی و سومین جشنواره فیلم فجر از صبح روز چهارشتبه 8 بهمن ماه آغاز شد و متقاضیان سینمای ایران با حضور در پردیس سینمایی ملت و ارائه کارت ملی و کد رهگیری خود، بلیت های پرینت شده و آماده را تحویل گرفتند.  

در فضای بیرونی پردیس سینمایی ملت نشانه ای از آغاز پیش فروش بلیت های سی و سومین جشنواره فیلم فجر دیده نمی‌شد و تنها سیمرغ های زرین در محوطه بیرونی قرار داشتند.

بیشترین متقاضیان مربوط به فیلم های سودای سیمرغ بودند

مراجعه کنندگان به کمک یکدیگر به محل توضیع بلیت ها مراجعه کردند. طبقه دوم پردیس سینمایی ملت مکان ارائه بلیت های پیش فروش شده بود و متقاضیان پس از ورود فیشی که شماره اعلام حضور روی آن نوشته شده را دریافت کردند و به ترتیب به سمت صندلی های چیده شده در سالن هدایت شدند. پس از اعلام شماره فیش، متقاضیان به 5 باجه پاسخگو به درخواست پیش فروش بلیت ها مراجعه و بلیت های خریداری شده خود را در سری های مختلف تحویل گرفتند.

پیش فروش بلیط های جشنواره فیلم فجر

به گفته محسن شمس مدیر سامانه فروش بلیت‌های مردمی سی و سومین جشنواره فیلم فجر، بیشترین متقاضیان مربوط به فیلم های حاضر در بخش سودای سیمرغ است و دلیل این موضوع را حضور فیلمسازان شناخته شده در بخش سودای سیمرغ عنوان کرد.

افسوس از اکران مردمی نشدن فیلم «محمد رسول‌الله» در جشنواره

صحبت این مدیر جشنواره فیلم فجر در گفتگو با برخی از متقاضیان خرید بلیت فیلم های جشنواره سی و سوم تایید شد و اغلب متقاضیان دو سری از بلیت فیلم های این دوره از جشنواره را خریداری کرده بودند.

اصغری متخصص بیهوشی که مجموع بلیت های بخش سودای سیمرغ را خریداری کرده بود، دلیل انتخاب این بخش از جشنواره فیلم فجر را حضور این آثار در بخش رقابتی جشنواره عنوان کرد و گفت: افراد متخصص و آگاه به امور سینمایی مجموع آثار این بخش را انتخاب کرده اند و بر اساس اعتماد به نگاه و انتخاب کارشناسی شده هیات انتخاب تصمیم گرفتم فیلم های حاضر در این بخش از جشنواره را خریداری کنم.

پیش فروش بلیط های جشنواره فیلم فجر

این پزشک در پاسخ به این سؤال که دوست دارد کدام فیلم را ببیند؟ گفت: واقعیت این است که بسیار دوست داشتم فیلم «محمد رسول الله» را در سی و سومین جشنواره فیلم فجر ببینم اما متاسفانه پس از دریافت بلیت های جشنواره متوجه شدم فیلم مجید مجیدی اکران مردمی ندارد.

وی ادامه داد: البته حساسیت های پیرامون این فیلم سینمایی را درک می کنم و می دانم که نگاه های بین المللی روی این فیلم متمرکز است به همین دلیل اجتناب بسیاری در دیده شدن بیش از اندازه این فیلم سینمایی وجود دارد و من به عنوان یکی از دوستداران این فیلم سینمایی، این حساسیت را درک می کنم و منتظر می مانم در سینماهای کشور این فیلم اکران شود.

به خاطر رفاقتم دوست دارم «عصریخبندان» را ببینم

یک جوان علاقمند به سینمای ایران در حالی که بلیت های جشنواره را زیر و رو می‌کرد، گفت که دوست دارد فیلم «ایران برگر» را به خاطر سینمای جوزانی ببیند. وی افزود: فیلم «عصریخندان» مصطفی کیایی نیز از آثار مورد علاقه ام است و علاوه بر مصطفی کیایی، سینا حجازی که از دوستان و خواننده های مورد علاقه ام است، تیتراژ فیلم را خوانده و به خاطر رفاقتم هم که شده، دوست دارم این فیلم را ببینم.

این جوان علاقمند در پاسخ به این سؤال که چرا سراغ فیلم های بخش «نگاه نو» نرفته؟ گفت: واقعیت این است که وقت کافی برای دیدن همه فیلم ها ندارم اما شنیده ام که آثار خوبی در بخش فیلم اولی ها وجود دارد.

پیش فروش بلیط های جشنواره فیلم فجر

زهرا و زهره 2 دانشجوی رشته حقوق، از دیگر متقاضیان خرید بلیت فیلم های جشنواره فجر بودند و هر دو به اتفاق گفتند که خرید بلیت در جشنواره سی و سوم برای آنها نسبت به گذشته راحت تر بوده است و ادامه دادند: به دلیل صرفه جویی در هزینه های خرید مجبور شدیم دو سری از بلیت های این دوره از جشنواره را خریداری کنیم. فیلم های «ایران برگر»، «خانه دختر»، «کوچه بی نام» از فیلم هایی هستند که می‌خواهیم حتما آن‌ها را ببینم.

یکی از این دختران دانشجو در ادامه صحبت‌های خودشان، گفت: البته فیلم «مرگ ماهی» ساخته روح الله حجازی از دیگر فیلم هایی است که حتما خواهیم دید و اگر بلیت های پیش فروش را خریداری نمی کردیم حتما و قطعا در گیشه سراغ فیلم «مرگ ماهی» می رفتیم.

خرید بلیت‌های جشنواره فیلم فجر برای اولین بار

امیر بابایی دانشجوی برق صنعتی شریف نیز از دیگر خریداران بلیت های جشنواره بود که برای اولین بار بلیت های جشنواره فیلم فجر را خریداری می کرد. وی گفت: فیلم «ایران برگر»، «ارغوان»، «خداحافظی طولانی»، «تگرگ و آفتاب» و «رخ دیوانه» از جمله آثاری هستند که در جشنواره فیلم فجر خواهم دید. 

ساعت از 2 بعدازظهر گذشته بود و لحظه به لحظه بر تعداد متقاضیان بلیت های سی و سومین جشنواره فیلم فجر، افزوده می‌شد. در بازگشت از سالن اصلی تحویل بلیت‌های پیش فروش شده سی و سومین جشنواره فیلم فجر، زن خانه داری همراه با دخترش به محل تحویل بلیت ها وارد شد. از این زن خانه‌دار پرسیدم که برای دریافت چه بلیت هایی تقاضا داشته، او به دخترش نگاه کرد و گفت: واقعیت این است که سری بلیت هایی که فیلم های کودک «قول» و «فرار از قلعه رودخان» را دارند، خریداری کردم تا در جشنواره فیلم فجر از این دو فیلم مربوط به کودک و نوجوان همراه با دخترم دیدن کنم.

نظر شما