شناسهٔ خبر: 28167 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سخنگوی وزارت ارشاد: مسائل مطرح شده درباره مدیرخبرگزاری کتاب بی‌اساس است

حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد ضمن تکذیب اظهاراتی که از زبان وی در برخی رسانه ها درباره اخراج مدیر خبرگزاری کتاب مطرح شده، گفت: مسائل مطرح شده درباره مدیر خبرگزاری کتاب بی اساس است و آنچه که از قول من در مورد مدیر این خبرگزاری در سایت ها آمده تحریف لفظی بوده و من کلمه ای در مورد اخراج ایشان نگفته ام.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی در آغاز نشست خبری امروز خود اعلام کرد: مطالبی که درباره محمدرضا اسدزاده، مدیر خبرگزاری کتاب مطرح شد بی اساس است .

وی ادامه داد: حرف هایی که درباره مدیر خبرگزاری کتاب زده شده صحت ندارد و ایشان هم جوابیه داده و تکذیب کردند این مطالب ناشی از تعصبات و علقه های سیاسی و جناحی منتشرشده است و انتشار
مطالبی که صحت آنها معلوم نیست، بازی کردن با آبروی دیگران است.

نوش آبادی افزود: ما در وزارت ارشاد به مطلب خاصی درباره تهمت هایی که به ایشان زده شده نرسیدیم و اگر مساله ای باشد قطعا از مجاری قانونی دنبال می شود.


سخنگوی وزارت ارشاد گفت: سایت ها نمی توانند حکم تعیین کنند و رسانه ها باید با احتیاط و منصفانه وارد این مسائل شوند و سپس مطلب منتشر کنند. قانون اساسی هم طبق ماده ۳۷و۴۰ تصریح می کند هیچ کس مجرم نیست مگر این که در مراجع ذیصلاح مجرم شناخته شوند. بازی با آبروی دیگران درست نیست و رسانه ها باید منصف باشند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره انتشار کتاب محمدرضا اسدزاده در خارج از ایران گفت: این کتاب به صورت محدود در خارج از ایران منتشر شده و در داخل کشور به هیچ عنوان توسط نهادی قانونی توزیع نشده است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: من با نویسنده این کتاب صحبت کرده ام و ایشان گفت که این کتاب در خارج از کشور منتشر شده و در تیراژی بسیار محدود و به صورت شخصی عرضه شده است ولی حتی یک نسخه از آن هم در داخل کشور چاپ و یا توزیع نشده است.
 

وی افزود: ارشاد نه مجوزی برای توزیع این کتاب دارد و نه آن را توزیع خواهد کرد علاوه بر آن اگر «من این نسل» بخواهد برای صدور مجوز به ارشاد عرضه شود حتماً مورد توجه مسئولان ممیزی قرار گرفته و بعید است که با این ساختار به این کتاب مجوز داده شود.

نظر شما