شناسهٔ خبر: 28138 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

محمد شیروانی و علی مصفا در تدارک فیلم تازه

محمد شیروانی به تازگی فیلمنامه‌ای بر اساس رمان «عامه پسند» چارلز بوکفسکی نوشته که تصمیم دارد تا آن را در روزهای باقی مانده سال جلوی دوربین ببرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ عامه پسند را علی مصفا، بازیگر و کارگردان ایرانی تهیه‌کنندگی می‌کند. او و محمد شیروانی فیلمنامه عامه پسند را برای دریافت پروانه ساخت به سازمان سینمایی ارائه کرده‌اند و امیدوارند تا شانس تجربه این اثر متفاوت را پیش از دست رفتن فصل فیلمبرداری آن، در زمستان از دست ندهند.

این کارگردان درباره «عامه پسند»، فیلم تازه‌اش می‌گوید: ما همزمان با پروانه ساخت، پیش‌تولید فیلم را آغاز کرده‌ایم و با توجه به اینکه فیلم یک‌ پارودی هجو آمیز با 60 بازیگر و خرده داستان‌های فراوان است، از همه پتانسیل سینمای ایران استفاده خواهیم کرد.1422348801984_64.jpg

عامه پسند، توسط محمود کلاری، مدیر فیلمبرداری به نام ایران به تصویر کشیده می‌شود؛ او با خواندن فیلمنامه اذعان داشته که "عامه پسند" یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌های سال‌های اخیر است که قصد دارد پشت دوربینش بایستد.

از سوی دیگر، گروه سازنده در حال مذاکره بین‌المللی برای به دست آوردن حقوق سینمایی کتاب با موسسه انتشاراتی اکو (ecco) هستند که کپی رایت آثار بوکفسکی فقید را در دست دارد.

لرزاننده چربی، اثر سینمایی قبلی شیروانی‌ست که تنها در خارج از ایران نمایش داده شده و بعد از سه سال که از ساخت آن می‌گذرد، نمایش آن در ایران هنوز مشخص نیست، این فیلم برنده ببر طلایی بهترین فیلم جشنواره روتردام است و گفته می‌شود، نوید محمدزاده و لوون هفتوان را به سینمای ایران معرفی کرده است.

مریم پالیزبان نیز بعد از 10 سال دوری از سینمای ایران، دومین بازی سینمایی خود را با این فیلم تجربه کرده است.

نظر شما