شناسهٔ خبر: 28122 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همه کنسرت های قبل از جشنواره طبق روال برگزار شود

مدیرعامل بنیاد رودکی تاکید کرد تمامی گروه‌های موسیقی دارای شرایط اجرا در تالار وحدت در ایام قبل از برگزاری جشنواره موسیقی فجر نیز می توانند در این مکان برنامه اجرا کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل ازمهر؛  بهرام جمالی گفت: بعد از انتشار خبرهایی مبنی بر برگزار نشدن تعدادی از کنسرت های موسیقی به دلیل نزدیکی به جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت که اجرای گروه موسیقی « لیان» بوشهر نیز شامل آن می شد، بنده اعلام کردم که این موضوع نیازمند بررسی های بیشتری است و لازم است بعد از مذاکره با معاون هنری و دوستان در دفتر موسیقی خبر قطعی پیرامون این مطلب به رسانه ها داده شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با مساعدت هایی که از سوی آقای مرادخانی معاون هنری صورت گرفته و مذاکراتی که پیرامون این موضوع با وی داشتم، وی دستور داد که همه کنسرت های قبل از جشنواره طبق روال برگزار شود و گروه‌های متقاضی که تاریخ های قبل از جشنواره را برای کنسرت خود در نظر گرفتند بتوانند کار خود را در تالار وحدت بدون هیچ مشکلی اجرا کنند که کنسرت گروه لیان بوشهر نیز شامل این نکته می شود و آقای شریفیان می توانند طبق برنامه ریزی که برای کنسرت خود انجام دادند این برنامه را در تاریخ مقرر برگزار کند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در بخش پایانی صحبت‌های خود به میزبان نبودن تالار وحدت در جریات برگزاری سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اشاره کرد و توضیح داد: تالار وحدت مدتی است به صورت جزیی درگیر بازسازی برخی از تجهیزات و همچنین تعویض موکت سالن اجراست که البته این دلیل اصلی میزبان نبودن ما برای آثار نمایشی به صحنه رفته در جشنواره تئاتر فجر نیست. به هر ترتیب تالار وحدت به دلیل نوع معماری و ساختمانی که به لحاظ تجهیزات فنی دارد می تواند میزبان نمایش هایی باشد که نیازمند شرایط خاص اجرایی از منظر دکور و تجهیزات فنی است و به دلیل اینکه ستاد جشنواره نمایشی را در حد مشخصات تالار وحدت نداشت این شد که تالار وحدت از جمع تالارهای نمایشی میزبان جشنواره تئاتر فجر کنار گذاشته شد. ما هم از این فضا استفاده کردیم و تلاش کردیم که در این مدت به انجام کارهای تعمیراتی و بازسازی های جزیی برای آماده سازی تالار در جهت برگزاری جشنواره بین المللی موسیقی فجر و کنسرت های دیگر تا پایان سال بپردازیم.

نظر شما