شناسهٔ خبر: 28118 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارگردان «سلما» سراغ توفان کاترینا می‌رود

آوا دوورنای کارگردان «سلما» توفان کاترینا را وارد سالن‌های سینما می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آوا دوورنای بار دیگر با دیوید اویلوو بازیگر فیلم «سلما» و در یک پروژه مشترک با او، یک داستان عاشقانه را بر بستر توفان کاترینا در سال 2005 بازآفرینی می‌کند.

آوا دوورنای که با فیلم «سلما» درباره مقطعی از مبارزات مدنی مارتین لوترکینگ نامزد اسکار برای بهترین فیلم سال است، این بار توفان کاترینا را هدف گرفته است.

این فیلم جدید هر چند هنوز نامی ندارد اما داستانی عاشقانه و ماجرای مرگی مرموز را با بازی دیوید اویلوو در مرکز توجه خود قرار می‌دهد. دیوید اویلوو بازیگر بریتانیایی که در فیلم قبلی این کارگردان در نقش مارتین لوترکینگ ظاهر شد، در این فیلم نیز در نقش اول بازی خواهد کرد.

فیلم جدید را دوورنای خود می‌نویسد، کارگردانی می‌کند و تهیه کننده آن نیز خواهد بود.

به گفته جف کینگ از دست اندرکاران این پروژه، توفان کاترینا یکی از مهمترین ماجراهای اجتماعی و محیط زیستی دوران بوده و دوورنای نیز توانایی خود را در روایت سینمایی چنین مسایل مهم معاصر نشان داده است.

این فیلم سومین همکاری دوورنای با اویلوو است. همکاری آنها با فیلم «میانه هیچ جا» شروع شد. این فیلم جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره ساندنس در سال 2012 نصیب این کارگردان کرد. دوورنای بازیگر این فیلم را «همیشه بدیع» توصیف کرده بود.

هنوز زمانی برای فیلم جدید اعلام نشده و این در حالی است که چندی پیش این کارگردان اعلام کرده بود قصد دارد تا کارگردانی یک مجموعه تلویزیونی 10 قسمتی را درباره تجربه سیاهپوستان در آمریکا برای شبکه کابلی بسازد. پیش از این اعلام شده بود دیوید اویلوو به بازیگران فیلم جدید کمپانی دیسنی با عنوان «ملکه کاتیو» پیوسته است که به کارگردانی میرا نایر ساخته می شود.

اویلوو برای بازی در نقش لوترکینگ در میان نامزدهای گلدن گلوب جای داشت و در فیلم‌های «یک سال پر خشونت» و «بین ستاره‌ای» نیز بازی کرده است.

گرچه «سلما» به عنوان یکی از نامزدهای بخش بهترین فیلم اسکار نامزد شد اما عدم انتخاب آوا دوورنای در میان کارگردان‌های منتخب حرف و حدیث‌های زیادی مبنی بر انتخاب نژادپرستانه اسکار مطرح کرد و چریل بون ایزاکس رییس آکادمی ابراز امیدواری کرد که اعضای اسکار در تلاش برای جستجوی صداها و عقاید متنوع باشند.

نظر شما