شناسهٔ خبر: 28116 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آنجلینا جولی به دیدار آوارگان در كردستان عراق رفت

آنجلينا جولی در سفری كه به عراق كرده است گفت دنيا بايد برای پناهندگان سوريه و عراق كارهای بيشتری انجام دهد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بازيگر و كارگردان هاليوودي آنجلينا جولي كه روز يكشنبه در يكي از كمپ‌هاي پناهندگان در شمال عراق صحبت مي‌كرد، از جامعه جهاني درخواست كرد تا حمايت‌هاي مالي بيشتري را به پناهندگان سوريه و عراق اختصاص دهند تا بتوانند به اين صورت از يک فاجعه انساني ديگر جلوگيري كنند.

سازمان پناهندگان سازمان ملل كه UNHCR نام دارد، با كمبود بودجه بسيار شديد روبه‌رو شده است. اين سازمان در يك كنفرانس خبري اعلام كرد كه سال گذشته تنها نيمي از مبلغ 337 ميليون دلار لازم براي تامين سرمايه برنامه حمايت از پناهندگان داخلي عراق و سوريه را دريافت كرده است.

جولي در پنجمين سفرش به كشور عراق به عنوان سفير سازمان UNHCR به رسانه‌ها گفت: اينكه مي‌بينم از زمان آخرين بازديدم از عراق تا به حال چقدر وضعيت انساني اين كشور بدتر شده، شوك‌آور است.

به گزارش UNHCR بيش از 7 ميليون شهروند سوريه و تقريبا دو ميليون عراقي از زمان آغاز جنگ داخلي سوريه و حملات گروه تندروي داعش در داخل كشور آواره و بي‌پناه شده‌اند. تقريبا چهار ميليون پناهنده سوري در حال سفر به كشورهاي همسايه تركيه، لبنان، مصر، عراق و اردن براي پيدا كردن سرپناه هستند.

جولي اضافه كرد: ما در حال حاضر به عنوان يك جامعه بين‌المللي مورد آزمايش قرار گرفته‌ايم و تا به اينجا، حتي با وجود تمام تماش‌هاي سرسختانه و نيت‌هاي خير، جامعه بين‌المللي است كه در حال شكست خوردن است.

نظر شما