شناسهٔ خبر: 28085 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایجاد کرسی شیعه شناسی در آلمان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدباقر قهرمانی در خصوص برنامه های دانشگاه تهران برای معرفی اسلام به جوامع غربی و دانشجویان خارجی گفت: وظیفه ما دانشگاهیان این است که در راستای آنچه در کشور رخ می دهد و مسایل مهم جهانی فکر کنیم و برای آن برنامه داشته باشیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم در مورد شناخت اسلام برای جوامع غربی سخنرانی کرده و به اهمیت این موضوع اشاره کردند، برهمین اساس دانشگاه تهران نیز با دانشگاه مونستر آلمان برای ایجاد کرسی شیعه شناسی رایزنی و هماهنگی کرد.

معاون بین الملل دانشگاه تهران افزود: همچنین صحبت هایی در خصوص چگونگی کمک مالی به ایجاد این کرسی و تامین اعضای هیات علمی که بتوانند در تدریس کمک کنند صورت گرفت و توافق هایی انجام شد.

دیدار سرپرست دانشگاه تهران و نائب رئیس مجلس آلمان

وی افزود: در جلسه ای هم که در هفته جاری با نائب رئیس مجلس آلمان صحبت کردیم قرار شد دراین زمینه به ما کمک کنند تا کرسی شیعه شناسی شکل گیرد.

وی افزود: سرپرست دانشگاه تهران نیز با نائب رئیس مجلس آلمان در مورد اسلام هراسی صحبت کردند و گفتند آنچه که در حال رخ دادن است درست نیست و چهره نادرستی از مسلمانان ارایه می کند.

وی ادامه داد: نایب رئیس مجلس آلمان نیز حرف های دکتر نیلی را تایید کرده و آمادگی خود را برای کمک و به رفع این تصویر نادرست از اسلام اعلام کردند.

معاون بین الملل دانشگاه تهران افزود: از طرح های دیگر دانشگاه تهران توسعه فرهنگ قرآنی بین دانشجویان غیرایرانی و اساتیدی است که به دانشگاه دعوت می شوند.

از هر 40 دانشجوی دانشگاه تهران یک دانشجو غیرایرانی است

وی ادامه داد: دانشگاه تهران بین دانشگاه های کشور بزرگترین دانشگاهی است که دانشجوی خارجی پذیرفته و بیشترین تعداد دانشجوی غیرایرانی را بین دانشگاه ها دارد به طوریکه از هر 40 دانشجو یک نفر غیرایرانی است.

قهرمانی گفت: برهمین اساس طرح گسترش فرهنگ قرآنی با همکاری وزارت علوم، مدیرکل امور فرهنگی و معاونت فرهنگی دانشگاه تهران اجرایی می شود.

نظر شما