شناسهٔ خبر: 28077 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جوایز ۵ تا ۲۵ میلیون تومانی برای برگزیدگان جشنواره علوم انسانی

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: جوایز آثار برگزیده در جشنواره هفتم بین ۵ تا ۲۵ میلیون تومان است که بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری آن را تامین کرده اند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، ابراهیم آبادی در خصوص جوایز هفتمین دوره جشنواره فارابی گفت: جوایز آثار برگزیده در جشنواره هفتم بین ۵ تا ۲۵ میلیون تومان است که بخشی از آن را بنیاد ملی نخبگان و بخش دیگر را معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین می کند.

وی در خصوص اینکه آیا در دوره های بعد تغییری در این جوایز صورت می گیرد یا خیر؟ گفت: اگر قرار است در خصوص مبلغ جوایز تجدید نظری صورت بگیرد باید از دوره های بعدی این کار انجام شود.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص حمایت از برگزیدگان جشنواره فارابی و چاپ آثار برگزیده گفت: در دوره های قبل برنامه ای برای چاپ آثار برگزیده نبود این موضوع در غالب دیگری بصورت پژوهشی مورد بررسی قرار می گیرد و آثار خوب منتشر می شود.

ابراهیم آبادی اظهار داشت: جشنواره بین المللی فارابی با هدف ایجاد جنب و جوش در پژوهش های علوم انسانی، اسلامی، اجتماعی و رشته های مرتبط با آن ایجاد شد که این هدف از طریق انتخاب آثار برگزیده محقق شد. همچنین یکی دیگر از اهداف جشنواره فارابی ایجاد محل و مرکزی برای گفتگو و به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه محققان در حوزه های مختلف است.

وی افزود: از دوره اول تا دوره ششم هدف اول یعنی ایجاد جنب و جوش در پژوهش های علوم انسانی و اسلامی و اجتماعی محقق شد، اما در خصوص هدف دوم کار خاصی صورت نگرفت تا شبکه علوم انسانی تقویت شود، لذا یکی از کارهایی که در این زمینه در حال انجام است، ایجاد یک شبکه منسجم برای تقویت علوم انسانی و اسلامی در داخل و خارج از کشور است تا گفتگو و تبادل نظر بین اساتید و فعالین حوزه علوم انسانی صورت بگیرد.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در خصوص علت به تاخیر افتادن برگزاری دوره هفتم در سال ۹۲ گفت: در این مدتی که برگزاری هفتمین دوره جشنواره فارابی به تعویق افتاد بر روی این موضوع یعنی گفتگوی فعالین علوم انسانی تمرکز کردیم و رئیس جمهور پذیرفت که میزبان اولین گفتگوی علوم انسانی و علوم اجتماعی ایران باشد. لذا امید داریم که با تقویت این بخش جنبه های کمی و کیفی این حوزه به جایگاه خوبی برسد.

نظر شما