شناسهٔ خبر: 26286 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

قرار نیست کسی از شبکه مستند حذف شود

مدیر جدید شبکه مستند از توجه جدی به مستندهای اجتماعی و بهره‌گیری از تجربیاتش در عرصه برون‌مرزی برای افزایش کیفیت آثار خبر داد و با صراحت اعلام کرد قرار نیست کسی از شبکه مستند حذف شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ امیر تاجیک مدیر جدید شبکه مستند درباره فعالیت‌های جدید مدنظر این شبکه اظهار کرد: واقعیت این است که کارهای خیلی خوبی در شبکه مستند انجام شده و طبق آمار صدا و سیما، در بین گیرنده‌های دیجیتال، مستند سومین یا چهارمین شبکه‌ای است که دیده می‌شود. این موضوع نشان دهنده افزایش چشمگیر مخاطبان شبکه است.

جای خالی مستندهای اجتماعی در شبکه مستند

وی افزود: با این حال در بحث پرداختن به موضوعات روز جامعه کاستی‌هایی در شبکه به چشم می‌خورد و جای مستندهای اجتماعی خالی است. این موضوع در دستور کار من قرار گرفته که بیشتر به مستندهای اجتماعی بپردازم.

این تهیه‌کننده مستندهای گزارشی یادآور شد: معتقدم مستند می‌تواند در قالب امر به معروف یا نهی از منکر باشد. جامعه ما در حال حاضر احتیاج دارد مستندهایی با موضوع نهی از منکر ساخته و پخش شوند تا هم دید مسئولان به مسائل واضح‌تر شود و هم مردم در جریان مسائل قرار بگیرند.

پیگیری جدی آثار اجتماعی

تاجیک تأکید کرد: مستند می‌تواند باعث وسعت دید شود و با مطرح کردن مشکلات، راهی برای هموار کردن مسیر پیدا کند. بنابراین در دوره جدید مدیریتی شبکه مستند، ساخت آثار مستند اجتماعی به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتباط با مستندسازانی که بیشتر آثارشان را برای جشنواره‌های خارجی می‌فرستند یکی از برنامه‌های ما است، اضافه کرد: زیربنای این اتفاق نیز تا چند ماه آینده در شبکه مستند ایجاد خواهد شد.

اوایل هفته آینده معارفه می‌شوم

مدیر تولید سابق شبکه تلویزیونی پرس تی وی درباره زمان آغاز فعالیتش در شبکه مستند، بیان کرد: اوایل هفته آینده مراسم معارفه برگزار می‌شود. البته پیش از این در بازدیدی از شبکه مستند با همکاران آشنا شده‌ام.

تاجیک در پاسخ به اینکه چقدر تجربیات او در عرصه برون مرزی، در تعیین رویکردهای شبکه مستند راهگشا است، اظهار کرد: شاید یکی از دلایلی که خیلی از مستندهای بین المللی در داخل کشور اقبال داشته، به منزله نقشه راهی برای ما باشد تا مخاطبان‌مان را دست بالا بگیریم و محتوا و کیفیت آثار به درستی پردازش شوند.

اقبال بین المللی به آثار پرس‌تی‌وی و عضویت در شبکه مستندسازان اروپا

وی رقابت در عرصه بین‌الملل را به مراتب سخت‌تر دانست و گفت: همانطور که می‌دانید در 4 سال گذشته که من مدیر تولید شبکه پرس تی وی بودم ما جوایز زیادی گرفتیم و اقبال بسیاری به آثارمان وجود داشت. همچنین عضویت در شبکه مستندسازان اروپا نیز نشانگر موفقیت ما است.

مدیر جدید شبکه مستند تصریح کرد: اینکه خارجی‌ها درخواست می‌دادند که برای ما مستند بسازند نشان می‌دهد ما در فضای رقابتی سختی بوده‌ایم. گرچه شاید این تجربه در داخل رقابتی نباشد و متاسفانه بیشتر آثاری که به عنوان مستند عرضه می‌شوند، ساختار مستند ندارند.

استفاده از تجربیات عرصه برون‌مرزی برای افزایش کیفیت

تاجیک تأکید کرد: از تجربه‌ای که در عرصه بین المللی داشتم در شبکه مستند استفاده می‌کنم تا کیفیت آثار داخلی هم بالا برود و رقابت ایجاد شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا تغییراتی در نیروی انسانی شبکه مستند هم صورت می‌دهد یا خیر، تصریح کرد: فکر می‌کنم صحبت درباره تغییر و تحول زود است و اولویت من این است که با همین نیروها کار کنم اما مدل کاری را عوض کنم.

قرار نیست کسی از شبکه مستند حذف شود

مدیر جدید شبکه مستند در پایان گفت: به طبع بسیاری از نیروها هستند که می‌توانند با این شرایط کار کنند و شاید برخی هم نتوانند. آنهایی که می‌توانند خواهند ماند و دیگرانی که نمی‌توانند با سیستم فعال و پویا همراه شوند، سیستم قوی آنها را کنار خواهد زد اما اینطور نیست که ما بخواهیم کسی را حذف کنیم.

روز سه‌شنبه 25 آبان‎‌ماه علی اصغر پورمحمدی معاون سیما در حکمی امیر تاجیک را به عنوان مدیر جدید شبکه مستند معرفی کرد.

نظر شما