شناسهٔ خبر: 26281 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مردم برای تماشای فیلم به سالن‌های سینما بروند

باراک اوباما رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا می‌گوید دولت او حمله سایبری علیه کمپانی سونی را جدی گرفته است و مردم با توجه به این امر باید برای تماشای فیلم «مصاحبه» به سینماها بروند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، استودیوی سونی روز چهارشنبه اعلام کرد که اکران روز 25 ماه دسامبر فیلم «مصاحبه» را بعد از تهدیدهای بسیاری که ادعا می‌کردند به هر نحوی از پخش فیلم جلوگیری خواهند کرد، کنسل کرد. این تهدیدها مبنی بر این موضوع بودند که با به وجود آوردن شرایطی مانند 11 دسامبر، سالن‌های سینمایی نمایش دهنده این فیلم را مورد هدف قرار خواهند داد.

اوباما به شبکه ای‌بی‌سی نیوز گفت دولت او هوشیار خواهد بود و اگر هر گونه مدرکی مبنی بر وجود یک خطر جدی و حقیقی علیه مردم آمریکا وجود داشته باشد، سریعا به آن‌ها خبر خواهد داد اما فعلا پیشنهادش به مردم آمریکا این است که به تماشای فیلم بروند.

جرج کلونی هم 3 هفته بعد از اینکه استودیوی اصلی فیلم‌هایش مورد حمله قرار گرفت با جسارت از آن دفاع کرد و از رسانه‌ها به خاطر انجام ندادن وظیفه‌شان انتقاد کرد و گفت وقتی او از همه درخواست کرد که پشت سونی بایستند و تسلیم حمله‌های هکرها نشوند، تمام مسئولان اجرایی هالیوود فرار کردند. او اضافه کرد: با تنها کمی کار،‌ رسانه‌ها می‌توانستند ثابت کنند که تنها احتمالا این کار کره شمالی نبوده است – مسلما کار کره شمالی بوده است.

کلونی که پسر نیک کلونی روزنامه‌نگار است، درباره پیامدهای هک سونی بر گزارشگری تاکید کرد و گفت: داریم درباره یک کشور حرف می‌زنیم که می‌خواهد تصمیم بگیرد چه چیزی داشته باشیم. این تنها روی فیلم‌ها تاثیر نمی‌گذارد، روی تمامی مضامینی که داریم تاثیر می‌گذارد. اگر یک اتاق خبر تصمیم بگیرد داستانی را چاپ کند و یک کشور یا شخص یا شرکت تصمیم بگیرد از آن خوشش نیاید، آن وقت چه می‌شود؟

کلونی درباره تصمیم سونی برای جلوگیری از اکران فیلم «مصاحبه» هم گفت احساس می‌کند آن‌ها مجبور به انجام این کار شده‌اند. او گفت: سونی به خاطر اینکه ترسیده بود فیلم را بیرون نکشید، این کار را کرد چون تمام سینماها گفتند نمی‌خواهند آن را پخش کنند و گفتند با وکیل‌هایشان صحبت کرده‌اند و آن‌ها هم گفته‌اند اگر کسی در یکی از این نمایش‌ها بمیرد، مسئولیتش با شماست.

داستان این فیلم کمدی درباره نقشه خیالی سازمان سی‌آی‌ای برای به قتل رساندن کیم جونگ اون رهبر کشور کره شمالی است. یکی از مسئولان رسمی ایالات‌متحده که به شرط عدم استفاده از نامش صحبت کرده بود، به این نکته اشاره کرده که ماموران تحقیق پرونده ارتباطی بین کشور کره شمالی و این هک وسیع پیدا کرده‌اند.

نظر شما