شناسهٔ خبر: 26278 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «نخبگان و تلویزیون» منتشر شد

کتاب «نخبگان و تلویزیون» نوشته محمود اسعدی توسط انتشارات دنیای اقتصاد به چاپ رسید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، در یک جامعه نابسامان نخبگان منفی تولید می شوند؛ آنان که در سطح زیرزمینی جامعه فعال‌اند. مدیریت رسانه در ایران کژتابی‌ها و ملاحظات خاص خود را دارد که در مواردی منحصر به فرد و ویژه است. این ویژگی در رسانه‌ای مثل تلویزیون بیشتر به چشم می‌آید.

سازمان رسانه ای باید کیفیت و قدرت رقابت با دیگر رسانه‌ها را داشته باشد و این مستلزم ایجاد سازمانی یادگیرنده، دانش بنیان، خلاق، اثربخش، چابک، توانمندساز و پویاست که بتواند از نخبگان در همه رشته‌ها بهره برد. ویژگی‌ها و مختصات سازمان‌های رسانه‌ای در کتاب‌های متفاوت دانش مدیریت تشریح شده است و دروس مدیریت رسانه 1 و 2، توسعه و تحول سازمان‌های رسانه‌ای و ارتباطات سازمانی در دوره‌های دکتری و کارشناسی ارشد ناظر بر همین امر است.

محمود اسعدی استاد مدیریت رسانه دانشگاه تهران است که سال گذشته کتاب «روزنامه‌نگاری عملی» را راهی بازار نشر کرد و به تازگی کتاب «نخبگان و تلویزیون» را به چاپ رسانده است.

این کتاب حاصل یک تحقیق و پژوهش است و باقر ساروخانی استاد دانشگاه تهران مقدمه‌‌ای بر آن نوشته است. او در بخشی از این مقدمه آورده است: اثری که بدین سان تقدیم جامعه علمی می‌شود، با مبحث بسیار مهمی سر و کار دارد. بحث از جامعه است که در آن هم نخبگان تولید می شوند، هم چرخش آنان، یعنی جابجایی و تحرک آنان تحقق پذیر می‌شود؛ یکی از مهمترین اهداف هر جامعه مترقی، تولید، توزیع و دوران نخبگان است. از این نظر می‌توان گفت نخبگی و تولید، توزیع و جابجایی آن نماد اجتماعیت هر جامعه به همان اندازه زنده و پویاست که به این مهم توجه نماید، جامعه انسانی به همان نسبت به هزاره سوم نزدیک است که تولید درست نخبگان را مطمح نظر قرار دهد، باید توجه داشت، نخبگی در تعریف دو سطح را شامل می شود: سطح مثبت و سطح منفی.

این کتاب به تازگی توسط انتشارات دنیای اقتصاد به چاپ رسیده است.

نظر شما