شناسهٔ خبر: 26277 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سیدمحمد حسینی: تحقق پیوست فرهنگی جهش بزرگی در زیرساخت‌های فرهنگی به همراه دارد

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیوست فرهنگی را یکی از اولویت‌های فرهنگی کشور دانست و افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید چارچوب این پیوست را دقیقاً مشخص کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، سید محمد حسینی گفت: در این زمان و دوره باید اهتمام ویژه‌ای بر اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور کرد.

این کارشناس فرهنگی گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آنچه امروز ملموس است اجرایی و عملیاتی شدن مصوبات بسیار خوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و نقشه مهندسی فرهنگی کشور باید در اولویت فرهنگی کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: در نقشه مهندسی کشور ۱۳ راهبرد کلان تعریف شده است و بعد نظارتی شورای عالی انقلاب فرهنگی باید عملی شدن نقشه مهندسی کشور را از همه دستگاه‌های فرهنگی مطالبه کند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیوست فرهنگی را یکی دیگر از اولویت‌های فرهنگی کشور دانست و افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید چارچوب این پیوست را دقیقاً مشخص کند و هر پروژه‌ای که در کشور انجام می‌شود باید از ابتدا لوازم فرهنگی آن در نظر گرفته شود و اگر پیوست فرهنگی محقق شود یک جهش فرهنگی بزرگ در زیرساخت‌های فرهنگی کشور روی خواهد داد.

وی ادامه داد: ما باید در مباحث فرهنگی در سطح بین‌الملل فعال‌تر عمل کنیم در عرصه فرهنگ باید دیگران را به چالش بکشیم و صرفاً به صیانت از فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بسنده نکنیم و جبهه فرهنگی انقلاب باید تقویت شود ما نیروهای مستعد فرهنگی فراوانی در حوزه‌های مختلف فرهنگ داریم که باید حمایت‌های لازم از آنها صورت بگیرد تا تولیدات خوبی داشته باشیم.

نظر شما