شناسهٔ خبر: 26254 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نقد و بررسی کتاب «سیدمحمود طالقانی؛ زندگی و شیوه قرآنی» برگزار می‎شود

نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب «سیدمحمود طالقانی؛ زندگی و شیوه قرآنی» در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛ این نشست با هدف معرفی و تحلیل این کتاب  با حضور دکتر ابوالفضل خوش‌منش نویسنده این اثر انجام می گیرد. مؤلف در فصل های آغازین کتاب  به  مناسبت مرور بر زندگی آیت‌الله طالقانی اوضاع و احوال جهان و ایران در اواسط سده چهاردهم هجری و اوایل سده بیستم را بررسی می کند. در فصل های دیگر کتاب رویکرد های روش شناسانه آیت الله سید محمود طالقانی در تفسیر قرآن کریم تحلیل  می شود. مؤلف در این کتاب تلاش کرده تأثیر پذیری شخصیت تفسیری آیت‌الله طالقانی ازشرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی زمان وی را نشان دهد. این کتاب با عنوان محمود الطالقانی رجل الاحیاء القرآنی به زبان عربی ترجمه شده است .

آیه الله سید هادی خسروشاهی ، دکتر فروغ پارسا و رضا سلامت پناه نقد و تحلیل این کتاب را در این نشست به عهده دارند.

  گروه مطالعات قرآنی از کلی  علاقمندان،  متخصصان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برای شرکت در این نشست که چهارشنبه 10دیماه 1393 از ساعت 15 تا 17 در سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی برگزار خواهد شد دعوت کرده است (شركت براي عموم آزاد است ).

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید  با شماره تلفن 88046891  - 021  الی 3 داخلی 350 و یا آدرس ایمیل quran.gp@gmail.com  تماس حاصل فرمایید .

  
مکان: بزرگراه کردستان، نبش خیابان 64 غربی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سالن حکمت

نظر شما