شناسهٔ خبر: 26252 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز ثبت‌نام اتحادیه چاپخانه‌داران

آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات هیئت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران تهرا ن و کاهش قیمت کتاب‌های تقریظ شده توسط رهبر انقلاب در انتشارات سوره مهر از جمله اخبار مهم حوزه کتاب در این هفته هستند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ این هفته به دلیل همزمان شدن روز آغازین هفته با اربعین حسینی، اکثر اتفاقات خبری تحت‌الشعاع پیاده‌روی اربعین قرار گرفتند و حوزه‌های خبری، همگی تحت تاثیر این رویداد بزرگ قرار گرفتند. مرور اخبار حوزه کتاب این هفته را با خبر ثبت نام نامزدهای هیئت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران تهران آغاز می‌کنیم.

دو ماه پس از تغییرات در ترکیب هیئت مدیره تحادیه چاپخانه‌داران تهران از جمله تغییر رئیس این اتحادیه، ثبت‌نام از نامزدهای عضویت در هیئت مدیره این اتحادیه برای انتخابات سال بعد، آغاز شد. بر اساس اعلام هیات اجرایی برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، علاقه‌مندان به عضویت در هیات مدیره و بازرس اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران با داشتن شرایط زیر می‌توانند ظرف ۱۵ روز کاری نسبت به ثبت نام در انتخابات اقدام کنند.

هیئت مدیره اتحادیه صنف چاپخانه‌داران تهران ۲۲ مهرماه امسال، در جلسه‌ای فوق‌العاده تصمیم به برگزاری انتخابات برای تعیین هیئت مدیره جدید گرفت. در این جلسه همچنین، علی نیکوسخن از ریاست این اتحادیه کنار گذاشته شد و به همین نسبت هم ترکیب هیئت مدیره دستخوش تغییر شد؛ بر این اساس، در انتخابات داخلی اتحادیه مذکور، در نهایت بهمن پورمند جایگزین علی نیکوسخن در سمت ریاست این اتحادیه شد.

پیشتر هیئت مدیره اعلام کرده بود که انتخابات اتحادیه چاپخانه‌داران تهران برای دوره جدید در نیمه نخست سال آینده برگزار می‌شود و هیات مدیره کنونی تنها چند ماه سکاندار هیات مدیره این اتحادیه خواهد بود.

کاهش قیمت کتاب‌های تقریظی انتشارات سوره مهر

این خبر هم از جمله اخبار حوزه کتاب در این هفته بود که البته در روزهای پایانی هفته و دیروز چهارشنبه ۲۶ آذر منتشر شد.

به موجب این خبر، تمام کتاب‌های سوره مهر که مزین به تقریظ مقام معظم رهبری شده‌اند، در قطع و اندازه‌های مختلف، در ۲ نوع جلد سخت و شومیز با کاهش قیمت در اختیار علاقه‌مندان کتاب قرار خواهد گرفت.

تعویق در برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه

سیزدهمین جشنواره کتاب و رسانه که در هفته کتاب فراخوان داده بود، قرار بود دوشنبه ۲۴ آذر طی مراسمی از برگزیدگان دوره اخیر تقدیر کند اما گویا این برنامه به تعویق افتاده است.

دلیل برگزار نشدن سیزدهمین جشنواره کتاب و رسانه در زمان مقرر آن یعنی روز دوشنبه اعلام نشد و زمان برگزاری آن هم هنوز مشخص نیست. فراخوان این جشنواره از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اعلام شده بود. امسال دبیرخانه هفته کتاب در این اداره‌کل مستقر بود.

آغاز سومین مرحله توزیع کتاب در استان‌ها

سومین مرحله توزیع کتاب از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان‌ها، طی روزهای این هفته، با اختصاص ۲۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال وارد فاز اجرایی شد.

بر اساس تفاهم‌نامه‌های امضاء شده بین معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها‌ی سراسر کشور، اختصاص سهمیه‌های اهدای کتاب از ابتدای سال ۱۳۹۳ با اختصاص مبلغ ۹۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال آغاز شد. در مرحله نخست توزیع کتاب در نیمه اول سال جاری، مبلغی معادل ۳۳ میلیارد ریال کتاب به استان‌ها اهدا شد. در مرحله نیز مبلغ ۳۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها اختصاص یافت.

آغاز به کار نهمين نمايشگاه كتاب خوزستان

نهمين نمايشگاه كتاب استان خوزستان هم عصر روز یکشنبه ۲۳ آذر به صورت رسمی افتتاح شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عصر امروز در آئین افتتاح نمایشکاه کتاب خوزستان اظهار کرد: این نمایشگاه محصول سیاست های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت احترام متقابل به اهالی فرهنگ و ایجاد زمینه ای مناسب برای همدلی در عرصه فرهنگ است.

نهمين نمايشگاه كتاب خوزستان از ۲۳ تا فردا جمعه ۲۸ آذر در محل نمايشگاه‌های بين المللی اهواز در كيانپارس برگزار مي شود. كتاب‌های اين نمايشگاه به گفته مسئولان، با ۳۰ درصد تحفيف به فروش می‌رسد.

رونمایی از مجموعه ۱۰ جلدی فیلم‌نامه‌های سید مهدی شجاعی

در این هفته همچنین، روز سه‌شنبه ۲۵ آذر از مجموعه ۱۰ جلدی فیلم‌نامه‌های سید مهدی شجاعی در خبرگزاری مهر رونمایی شد.

این فیلم‌نامه‌ها که توسط شجاعی و در چند نوبت نیز با همکاری وی و بهزاد بهزادپور و مجید مجیدی نوشته شده است و با عناوین بدوک، تیر چراغ برق، چشم خفاش، قله دنیا ۱ و ۲، دیروز بارانی، کمین، مسافر کربلا، مرد رویاها و کلانتری غیر انتفاعی منتشر شده است.

نظر شما