شناسهٔ خبر: 26236 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پارسانیا: ضعف ساختاری مانع عدم تحقق کامل وحدت حوزه و دانشگاه

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه گفت: این دو نهاد هر کدام از یک عقبه تاریخی و معرفتی متفاوت برخوردارند، شکل دهنده و سازنده هویت اجتماعی ما بوده و هستند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، حجت الاسلام دکتر حمید پارسانیا  فزود: برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه باید انتظارات ما از این دو نهاد مشخص شود.

رئیس شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: نباید از وحدت حوزه و دانشگاه این تلقی را داشته باشیم که حوزه به دانشگاه و یا دانشگاه به حوزه تبدیل شود، بلکه ایجاد یک انسجام معرفتی با توجه و بهره گیری از منابع و مبادی مشترک معرفتی بین این دو نهاد معنای وحدت حوزه و دانشگاه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: زمینه سازی برای یک گفتگوی روشمند و منطقی علمی می تواند در زمینه سازی برای وحدت حوزه و دانشگاه موثر باشد.

وی افزود: بخشی از موانع عدم تحقق کامل وحدت حوزه و دانشگاه، به ضعف های ساختاری این دو نهاد باز می گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه باقر العلوم (ع) ادامه داد: البته حضور برخی از فارغ التحصیلان حوزوی در دانشگاه و بالعکس که در سال های اخیر این روند خوشبختانه رو به افزایش بوده ، توانسته است زمینه مناسبی برای مفاهمه و ایجاد یک زبان مشترک و دغدغه های یکسان بین دو نهاد مهم حوزه و دانشگاه ایجاد کند.

عضو شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی در پایان گفت: حوزه و دانشگاه باید در زمینه تحول و ارتقای علوم انسانی به یک فهم مشترک از علوم انسانی و زمینه های نوسازی و بازنگری در برخی از این علوم برسند.

نظر شما