شناسهٔ خبر: 26214 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درخواست سفیر ژاپن برای ایجاد کرسی زبان ژاپنی در دانشگاه تهران

هانه‌دا کوجی، سفیر ژاپن با دکتر محمود نیلی احمد آبادی، سرپرست دانشگاه تهران دیدار کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا، سرپرست دانشگاه تهران در این دیدار که با حضور دکتر قهرمانی معاون بین الملل دانشگاه انجام شد، دکتر نیلی احمد آبادی ضمن ابراز علاقه به توسعه روابط با ژاپن گفت: امیدوارم این دیدار سرآغازی برای همکاری با دانشگاه‌های ژاپن باشد.

 

سرپرست دانشگاه تهران با اشاره به تأکید دولت و دانشگاه تهران برای گسترش روابط علمی و فرهنگی با دانشگاه‌های معتبر خارجی از جمله‌دانشگاه‌های ژاپن است گفت: دیپلماسی علمی می‌تواند به گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی بین کشورها نیز کمک کند.

 

وی همچنین بر لزوم امضای تفاهم نامه همکاری و اقدامات عملی برای همکاری بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های ژاپن تأکید کرد.

 

سرپرست دانشگاه با اشاره به اینکه دانشگاه تهران دانشگاه جامعی است گفت: این فرصت بسیار خوبی برای همکاری دانشگاه‌های ژاپن در زمینه‌های مورد علاقه با دانشگاه تهران است.

 

دکتر نیلی احمد آبادی همچنین آمادگی دانشگاه تهران را برای همکاری در موضوعات ملی آب،محیط زیست و نفت با دانشگاه‌های ژاپن اعلام کرد.

 

وی همچنین با اشاره به سخنان سفیر ژاپن در حمایت از حمایت از دولت ایران گفت: دولت‌های که نظر مثبت نسبت به دولت آقای روحانی دارند باید مواضع محکمی در حمایت از دولت ایران داشته باشند. امیدوارم که همه کمک کنند تا مذکرات هسته‌ای به نتیجه برسد.

 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، هانه‌دا کوجی سفیر ژاپن نیز در این دیدار با ابراز خشنودی از دیدار سرپرست دانشگاه تهران و با اشاره به جایگاه برتر علمی دانشگاه تهران از وجود رشته زبان ژاپنی و مطالعات ژاپن در دانشگاه تهران اظهار خرسندی کرد.

 

وی همچنین با اشاره به تحصیلات دکترنیلی احمد آبادی در ژاپن اظهار امیدواری کرد: روابط بهتر و بیشتری بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های ژاپن شکل گیرد.

سفیر ژاپن همچنین خواستار گسترش روابط دانشگاهی بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های ژاپن بویژه توسعه کرسی زبان ژاپنی در دانشگاه تهران شد.

 

هانه‌دا کوجی با اشاره به اینکه دولت ژاپن از دولت آقای روحانی حمایت می‌کند اظهار امیدواری کرد که مذکرات هسته ای سریع‌تربه نتیجه برسد.

 

وی همچنین گفت: ایران کشور بزرگ و مهمی است و باید نقش پررنگی در منطقه داشته باشد.

 

دو طرف همچنین در این دیدار در باره تبادل استادو دانشجو،مبادلات فرهنگی، بورسیه‌های تحصیلی، برگزاری کارگاه آموزشی و پژوهش‌های مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

نظر شما