شناسهٔ خبر: 26201 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اولین اظهارات سرپرست بنیاد سینمایی فارابی

سرپرست جدید بنیاد سینمایی فارابی هم‌سویی با برنامه‌های دولت تدبیر و امید را سرلوحه کار خود دانست و گفت: پویایی و کارآمدی بنیاد فارابی در چاق و لاغری آن نیست، بلکه به عوامل دیگری وابسته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ رمضانعلی حیدری خلیلی که در چند روز آینده به طور رسمی فعالیت خود را به عنوان سرپرست بنیاد سینمایی فارابی آغاز می‌کند، تأکید کرد:‌ برنامه‌های ما مبتنی بر سیاست‌های دولت تدبیر و امید خواهد بود.

وی، توسعه فرهنگ را یکی از محورهای اصلی و برجسته فعالیت‌های آینده خود دانست و یادآور شد: توسعه فرهنگ یکی از مباحث اصلی دولت آقای روحانی است و بر همین مبنا به دنبال ایجاد محیط قانونی تسهیل‌گر و حمایتی هستیم. ضمن اینکه ساختارهای مدیریتی باید انعطاف و چابکی لازم را داشته باشند تا بتوانند خدمات موثرتری ارائه دهند.

حیدری خلیلی با اشاره به برنامه‌های علی جنتی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید خاطر نشان کرد: شاه بیت برنامه‌های ایشان پذیرش اصل نقش حمایتگری دولت به جای تصدی‌گری و کارگزاری است و ما هم همسو با این اولویت‌ها حرکت می‌کنیم.

سرپرست بنیاد سینمایی فارابی ادامه داد: تلاش می‌کنیم نقش تعاملی اصحاب سینما را بهتر و مفیدتر از پیش در اولویت قرار دهیم و مبتنی بر این نگاه و نیز با توجه به انتظاراتی که هنرمندان سینما دارند، برنامه‌های آینده را پیش خواهیم برد.

وی همچنین از برگزاری جلسه‌ای با حضور هیأت امنای بنیاد فارابی در آینده نزدیک خبر و توضیح داد: قرار است در این جلسه تمام طرح‌ها و پیشنهادات ارائه شود تا پس از تصویب در هیأت امنا به عنوان برنامه‌های اجرایی ما در دستور کار قرار بگیرد و برنامه عمل ما خواهد بود.1418735512793_106783.jpg

حیدری خلیلی متذکر شد: ما نیازمند پویایی و کارآمدی هر چه بیشتر بنیاد فارابی هستیم. این بنیاد باید همپای تحولات سینما حرکت و به پیشتازی سینمای ما کمک کند. بنابراین هدف ما احیا و تقویت بنیاد است و لزوما بحث‌های تجزیه‌ای مطرح نیست.

سرپرست بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه پویایی این بنیاد در چاقی و لاغری آن نیست، یادآور شد: این برنامه و نگاهی که همسو با برنامه‌های دولت حرکت کنیم، ناگهانی نبوده است بلکه بحثی است که از یک سال پیش در جلسات مختلف با نخبگان سینما مطرح شده و از بدو ورود من قرار شد این اصل را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به موسسات زیرمجموعه سازمان سینمایی خاطر نشان کرد: همه این موسسات متعلق به یک مجموعه هستند و پیکره واحدی در تمام آن‌ها جاری است که محوریت آن با دکتر ایوبی رئیس سازمان سینمایی است. بنابراین اصل دیگری که برای ما مهم است، وحدت مدیریت است و ذیل یک مدیریت واحد پیشنهادها و طرح‌هایی آماده شده که در جلسه هیأت امنا مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

حیدری خلیلی در پایان سخنانش تأکید کرد: یقینا بحث تعدیل نیروی انسانی به هیچ وجه مطرح نیست چرا که دوستان بنیاد فارابی از مدت‌ها پیش با من سابقه همکاری دارند و به کمک همین دوستان است که می‌توانیم برنامه مصوب هیأت امنا را اجرا کنیم، در واقع ما میهمان هستیم و آن‌ها صاحبخانه.

رمضانعلی حیدری خلیلی قرار است در چند روز آینده با استقرار در بنیاد سینمایی فارابی، فعالیت رسمی خود را به عنوان سرپرست جدید این بنیاد آغاز کند.

نظر شما