شناسهٔ خبر: 26191 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خانه مهدی آذریزدی چه می‌شود؟

مسئول دبیرخانه دائمی مهدی آذریزدی از نامشخص بودن وضعیت خانه این نویسنده فقید ادبیات کودکان و نوجوانان برای تبدیل به موزه خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ اسدالله شکرانه اظهار کرد: علی‌رغم نامه‌نگاری‌ها، یادداشت‌ها و اخباری که توسط دوستان آذریزدی برای به تملک درآوردن خانه این نویسنده به منظور استفاده‌های فرهنگی از آن انجام و منتشر شده، گویا مقام‌های استانی، میراث فرهنگی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هیچ تصمیم و برنامه‌ای در زمینه رفع مشکل این خانه و به تملک درآوردن ان برای استفاده‌های عمومی ندارند.

او با تاکید بر این‌که در مورد خانه مهدی آذریزدی دو مشکل عمده وجود دارد که یکی از آن‌ها بی‌توجهی مسئولان و بی‌برنامگی آن‌ها برای این خانه است و دیگری به مشکل وراث این خانه برمی‌گردد گفت: خانه آذریزدی، خانه‌ای موروثی است. ظاهرا پسرخوانده ایشان بخشی از این مجموعه (سه دانگ) را به تملک خود درآورده و بخش دیگر هم به او به ارث رسیده است. بنابراین وضعیت این خانه به لحاظ تملک، موضوعی است که صرفا دادگاه می‌تواند آن را مشخص کند.

شکرانه با تاکید بر نامشخص بودن وضعیت تملک خانه مهدی آذر یزدی بار دیگر از مسئولان فرهنگی استان خواست تا در زمینه در اختیار گرفتن این خانه برای ایجاد موزه مهدی آذریزدی اقدام کنند.

نظر شما