شناسهٔ خبر: 26185 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دغدغه حوزه و دانشگاه تحول در علوم انسانی است

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: امیدوارم این نشست گامی در مسیر مسئله حیاتی و بزرگ تحول در علوم انسانی بردارد که دغدغه حوزه و دانشگاه است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در همایش "بررسی نقش حوزه و دانشگاه در تحول علوم انسانی" که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: در روز ۲۷ آذر ماه شهید دکتر مفتح در همین دانشگاه به دست عناصر گروه فرقان به شهادت رسیدند و روز وحدت حوزه و دانشگاه به خون آن شهید بزرگ مزین شد.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه یکی از مهمترین پیام‌های راهبردی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یک راهبرد بسیار مهم است که همواره از سوی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح و بر آن تاکید شده است. وحدت حوزه و دانشگاه دو بال پرواز نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که نظام با این دو بال رشد یافته و ارتقاء پیدا می‌کند.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران افزود: حوزه و دانشگاه دو بال فکری و معرفتی و دو نیروی بزرگ و در حقیقت هر دو از منابع قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که همین مسئله، نظام جمهوری اسلامی ایران را متمایز می‌کند و این وجه تمایز، نظام جمهوری اسلامی ایران را در دنیا بی‌بدیل کرده است.

کلانتری در ادامه اظهار داشت: ما از طریق حوزه و دانشگاه و وحدت بین آنها از یک سو به معارف اسلامی و وحیانی و حوزه‌های علمیه که استمرار حوزه‌های علمیه امام صادق(ع) و امام باقر(ع) است، متصل هستیم و از طرفی هم از طریق دانشگاه، از علوم جدید و علم و فناوری و به روز بودن و زندگی در عصر جدید را برخورداریم.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه یکی از امتیازات نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا محسوب می‌شود گفت: امام خمینی (ره) آنقدر این موضوع برایشان مهم بود که در وصیت‌نامه خود بر آن تاکید داشته و همواره توصیه کرده‌اند جوانان و دانشجویان روابط خود را با حوزه‌های علمیه محکم‌تر و استوارتر کنند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره در بیانات خود به وحدت بین حوزه و دانشگاه به عنوان یکی از راهبردهای مهم نظام جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر راهبردها تاکید کرده اند، امیدوارم این نشست گامی در مسیر مسئله حیاتی و بزرگ تحول در علوم انسانی بردارد که دغدغه حوزه و دانشگاه است.

 

نظر شما