شناسهٔ خبر: 26169 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارائه گزارش رشته‌های پیام نور به وزیر

سرپرست دانشگاه پیام نور اعلام کرد: گزارش طرح ساماندهی رشته و مراکز دانشگاه پیام نور آماده شده و به زودی به دکتر فرهادی وزیرعلوم ارایه می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر ابوالفضل فراهانی در خصوص طرح ساماندهی رشته های تحصیلی در مراکز دانشگاه پیام نور گفت: در زمان دکتر فرجی دانا (وزیرعلوم سابق) وزارت علوم از دانشگاه پیام نور در خواست کرد وضعیت مراکز، واحدها و رشته های تحصیلی این  دانشگاه را ساماندهی کند.

وی ادامه داد: برهمین اساس یک کارگروه مطالعاتی، پژوهشی برای بررسی وضعیت رشته‌های تحصیلی پیام نور در دی ماه سال گذشته تشکیل شد  و به مدت ۶ ماه مطالعات جامعی در ارتباط با وضعیت رشته های تحصیلی، وضعیت واحدهای فعال دانشگاه، مطالعه خروجی دبیرستانی ها، مطالعه بازار کار و تقاضا محوری و  اینکه با توجه به تولید محتواهایی که در دانشگاه پیام نور انجام شده چه رشته هایی دراین دانشگاه قابلیت اجرایی دارد صورت گرفت.

سرپرست دانشگاه پیام نور افزود: این گزارش برای کلیه رشته های تحصیلی و در تمام مقاطع آماده شده و یک نسخه از آن به وزارت علوم و یک نسخه نیز به کمیسیون ساماندهی رشته های تحصیلی که توسط کمیسیون آموزش مجلس و شورای گسترش برگزار می شود، ارایه شد.

وی افزود: این گزارش دستور کار توسعه رشته های تحصیلی است که به زودی تقدیم وزیر علوم می شود، قطعا این کار در راستای سیاست های کیفیت بخشی آموزش عالی و توجه به تقاضای اجتماعی صورت گرفته است .

تغییر برخی از رشته های اشباع شده / تکمیل زیرساخت های آزمایشگاهی تا پایان سال

فراهانی با اشاره به برخی از نتایج گزارش طرح ساماندهی رشته ها و مراکز دانشگاه پیام نور گفت:  براساس این گزارش، قرار شد در برخی از رشته ها که دانشگاه اشباع شده است، تغییرات لازم صورت گیرد. توسعه تحصیلات تکمیلی به ویژه در مقطع کارشناسی ارشد انجام شود و در خصوص  رشته های آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه مکلف شد زیرساخت های لازم را تکمیل کند و تا پایان سال ۹۳ این کار انجام می شود و اکنون نیز دانشگاه بیش از ۸۰ درصد این تعهدات را تأمین کرده است.

نظر شما