شناسهٔ خبر: 25274 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تفاهم‌نامه همکارى با دانشگاه سینمایى مسکو امضا شد

در آستانه افتتاح مدرسه ملى سینماى ایران و به انگیزه ایجاد ارتباطات آموزشى و پژوهشى آن با مراکز معتبر جهان، تفاهم نامه همکاری با دانشگاه مسکو به امضا رسید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایلنا؛ در آستانه افتتاح مدرسه ملى سینماى ایران و به انگیزه ایجاد ارتباطات آموزشى و پژوهشى آن با مراکز معتبر جهان، تفاهم نامه همکاری با دانشگاه مسکو به امضا رسید.

به گزارش  ایلنا، در این تفاهم نامه همکارى هاى آموزشى و پژوهشى دو جانبه در زمینه‌هاى مختلف از جمله تبادل استاد و دانشجو بین دو کشور، برگزارى کارگاه هاى کوتاه و بلندمدت، برگزارى هفته هاى فیلم، اکران هم زمان فیلم هاى هنر و تجربه در سالن هاى سینمایى ایران دانشگاه مسکو و مراکز دیگر آموزشى روسیه پیش از این بین دانشگاه دولتى سینماى روسیه و سازمان سینمایى بررسى شده و اهم موارد آن از جمله نحوه اجرایى شدن قریب الوقوع آن مورد توافق طرفین قرار گرفت.

نسخه نهایى این تفاهم نامه طى مراسمى و پیش از برنامه اختتامیه جشنواره فیلم دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز سینمایى جهان با حضور اساتید و سینماگران روسیه توسط «و. س. مالیشف» رییس دانشگاه دولتى سینما تا‌تر این کشور و «حجت الله ایوبى»، رئیس سازمان سینمایى به امضاء رسید.

رئیس سازمان سینمایی در سفر خود به روسیه، علاوه بر بازدید از مرکز سینمایى موسفیلم با معاون وزیر فرهنگ روسیه دیدار و گفت‌و‌گو داشت. طرفین در این دیدار بر گسترش جدى‌تر تبادلات دو جانبه سینمایى با امضاى تفاهم نامه جدید و نیز برای برگزارى هفته فیلم طرفین در دو کشور و حمایت از تولیدات مشترک تأکید کردند.

نظر شما