شناسهٔ خبر: 25256 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«سینما و ادبیات» به استیون سودربرگ پرداخت

چهل‌وسومین شماره مجله «سینما و ادبیات» ویژه سینمای آمریکا و استیون سودربرگ منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ ادای احترام سودربرگ به فیلم نوآر، سودربرگ و موقعیت پسامدرن، سودربرگ: یک سینمای فلسفی از جمله مؤلفه‌هایی هستند که در پرونده این کارگردان مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

 اما موضوع جالب و بحث‌برانگیز خشونت در سینمای ایران محور این شماره مجله در بخش سینمای ایران است در میزگرد خسرو سینایی، ابوالحسن داوودی، خسرو معصومی‌ و جواد طوسی و یادداشت‌های عباس بهارلو، محمدعلی سجادی، امید روحانی و... انواع خشونت به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

سینمای مستند مجله اما این شماره منوچهر انور و مستندهای او را محور قرار داده و در مصاحبه با او و یادداشت‌های محمدرضا اصلانی و فرشاد فدائیان بر شخصیت فرهنگی انور متمرکز شده است.

 اما بخش ادبی مجله، این شماره مبحث مهم بینامتنیت را برگزیده است و این موضوع با مباحث تئوریک و کارگاهی در میزگرد عباس پژمان، شیوا ارسطویی، مهسا محبعلی و مقاله‌های احمد آرام، احمد اخوت، مشیت علایی، محمدرضا کاتب، مهدی غبرائی، محمد کشاورز و... پی گرفته شده است.

از خواندنی‌ترین بخش‌های مجله اما مصاحبه اختصاصی با ماریو بارگاس یوسا و پرونده‌ای پیرامون اوست. گفت‌وگو با زاون قوکاسیان در مورد سینمای آزاد و گفت‌وگو با محمد چرم‌شیر و داستان نهنگ از محمد بهارلو هم جزو مطالب مهم این شماره ارزیابی می شود.

نظر شما