شناسهٔ خبر: 25240 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۳۵ هزار عنوان کتاب امسال در کشور منتشر شده است

مشاور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۵ هزار و ۳۱۸ عنوان کتاب در کشور منتشر شده که ۲۰ هزار و ۷۰۰ عنوان از این تعداد چاپ نخست است .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ 'همایون امیرزاده' در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی در بیرجند، گفت که این برای نخستین بار است که تعداد عناوین چاپ نخست بیش از چاپ مجدد است.

وی، افزود: از ابتدای امسال ۱۴ نمایشگاه استانی در سطح کشور دایر شده و در مجموع پنج هزار و ۳۷۹ ناشر در این نمایشگاه ها شرکت کردند و به صورت میانگین در هر نمایشگاه ۳۸۴ ناشر نیز حضور داشته است.

وی گفت: در این نمایشگاه ها ۷۲۳ هزار و ۳۵۱ عنوان کتاب در دسترس بازدید کنندگان قرار گرفته است.

امیرزاده با بیان اینکه تاکنون برای این ۱۴ نمایشگاه کتاب مبلغ هفت میلیارد ریال بن خرید کتاب در نظر گرفته شده، افزود: از این نمایشگاه ها بالغ بر هشت میلیون نفر بازدید کرده اند و تا پایان سال نیز ۹ نمایشگاه کتاب دیگر در کشور برگزار می‎ شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: کشوری رو به رشد و ترقی گام بر می دارد که در آن پژوهش و تحقیق وجود داشته باشد و این مهم بدون مطالعه محقق نمی شود.

'علی اصغر کاراندیش' افزود: در دنیای امروز ارتباطات زیادی بین جوامع بشری وجود دارد و اگر بخواهیم در جامعه ارتباطات مؤثری با دیگر افراد داشته باشیم،باید اطلاعات سطح بالایی کسب کنیم.

وی گفت: اگر امروز مروری بر تولید کتاب داشته باشیم، می بینیم کشورهای درحال توسعه با ۷۰ درصد جمعیت جهان تنها ۳۰ درصد کتاب دنیا را تولید می کنند و در مقابل کشورهای پیشرفته با ۳۰ درصد جمعیت، ۷۰ درصد تولید کتاب را به عهده گرفته اند.

نظر شما