شناسهٔ خبر: 25228 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همایش شعر پیشاهنگ جهاد و شهادت پاسداشت نواب صفوی

همایش شعر 'پیشاهنگ جهاد و شهادت'، پاسداشت شهید سیدمجتبی نواب صفوی، دی ماه امسال به همت دفتر ادبیات بیداری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری برگزار خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ محمد برزگر دبیر این همایش گفت: از آنجا که در آستانه سالگرد شهادت مظلومانه شهید نواب صفوی قرار داریم، پرداختن به شخصیت، منش و راه این شهید بزرگوار بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

به گزارش حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، وی با اشاره به تأثیر هنر در تمامی عرصه های معرفتی، شعر را جامع همه هنرها عنوان کرد و افزود: اگرچه شعر انقلاب، در ریشه های قبل و بعد از انقلاب، از پرداختن به اسوه ها و رهبران نهضت اسلامی مردم ایران غفلت نورزیده، امّا این راه بی پایان است و همچنان خلاء پرداختن شاعران به همه وجوه شخصیتی شهیدانی چون شهید نواب احساس می شود.

وی با تأکید بر شخصیت ادیب، مهربان و فرهیخته شهید نواب صفوی، ابعاد رحمانی این شهید پیشگام نهضت اسلامی را در کنار حق طلبی و ظلم ستیزی او برجسته خواند و گفت: به شهادت خانواده و نزدیکان این شهید سعید، ایشان الگوی مهرورزی و اخلاق حسنه بوده اند و با گنجینه های ادبیات کلاسیک فارسی انس و الفت داشته اند.

برزگر اظهار کرد: با توجه به این که اکثریت جمعیت امروز سرزمین ما را جوانان تشکیل می دهند، الگو قراردادن شخصیت شهادت طلب و حق جویی مانند شهید نوّاب که در 29 سالگی به فیض شهادت نائل آمدند و در سن جوانی به کسب دانش و بینش و اخلاق و علم و ادب اهتمام ویژه داشته اند، برای جامعه ما بسیار راه گشاست.

وی با ابراز خرسندی از این که مرکز آفرینش های ادبی حوزه ی هنری و دفتر ادبیات بیداری در مورد پرداختن به شخصیت این شهید بزرگوار پیش قدم شده اند، از همه شاعران دعوت کرد تا در پاس داشت شهید نوّاب صفوی سهیم باشند و آثار خود را حول محور ویژگی های شهید نواب صفوی به دبیرخانه ی همایش ارسال نمایند.

نخستین کنگره شعر پیشاهنگ جهاد و شهادت 29 دی ماه سال جاری در حوزه هنری برپا خواهد شد و شاعران تا روز 13 دی ماه فرصت دارند تا سروده های خود را در مورد شخصیت شهید سیدمجتبی نواب صفوی به دو نشانی، پست الکترونیک d.bidari@gmail.com و سایت شاعران پارسی زبان ارسال نمایند.

در پایان این همایش به 14 نفر از برگزیدگان ادبی هدایای نفیسی اهدا خواهد شد.

نظر شما