شناسهٔ خبر: 25177 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ترکیه میزبان سینمای دفاع مقدس

سالن آمفی تئاتردانشکده پزشکی دانشگاه استانبول محل نمایش اولین فیلم سینمای مقاومت ایران بود ، هفته فیلمی که قرار است در سه دانشگاه دیگر این کلانشهر برپا شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، دانشگاه مرمره، تکتیک استانبول و بوغاز ایچی از میزبانان دیگر سینمای دفاع مقدس ایران هستند.

اظهار نظر دانشجویان دانشگاه استانبول پس از تماشای فیلم سینمایی : تابستان طولانی : شنیدنی بود.

خانم امینه می گوید احساس خوبی از سینمای ایران دارم ، در مقابل فیلمهای مردم پسند آمریکایی این سینما تلاش دارد فرهنگ و ارزش های انسانی را معرفی کند .

هاکان دانشجوی سال دوم پزشکی، از تفاوت سینمای ایران با سینماهای دیگر می گوید و معتقد است که سینمای ایران از دل یک مقاومت ملی بیرون آمده ، مقاومتی در مقابل قدرتهای بزرگ سلطه.

او بطور مشخص به امپریالیسم آمریکا اشاره می کند و می گوید سینمای ایران برای زنده نگه داشتن هویت و فرهنگ مردمان خود ایستاده است.

چند تن دیگر از دانشجویان از ایده های وطن پرستانه فیلم های ایرانی سخن می گویند و در عین حال تاکید می کنند که روند مبارزات مردم ایران نشان می دهد که این روحیه ریشه غنی و مستحکم در باورهای مردم این سرزمین دارد.

فیلم سینمایی 'تابستان طولانی' روایت روحیه وطن پرستی و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی اهالی یک روستا در خراسان است.

هفته فیلم مقاومت ایران بدون هیچ تشریفات و مراسمی در استانبول آغاز شد.

'جواد امینی 'سرپرست وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول که از طریق شبکه های مجازی در جریان هفته فیلم مقاومت قرار گرفته بود، تنها مقام رسمی شرکت کننده در این دانشگاه هنگام نمایش فیلم بود .

نظر شما