شناسهٔ خبر: 25150 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر ارشاد: جشنواره مطبوعات احتمالا برگزار نمی‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها شاید به دلایل مالی برگزار نشود ولی تلاش‌مان این است در اولین فرصت آن را برگزار کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه ملاقات رئیس شورای پاپی گفتگوی ادیان واتیکان و هیات همراه با وی که پیش از ظهر سه‌شنبه در دفتر وزیر برگزار شد، درباره برگزاری جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: سال گذشته جشنواره مطبوعات را برگزار کردند، ولی نمایشگاه مطبوعات برگزار نشد. امسال نمایشگاه برپا شد ولی گویا قصد دارند که جشنواره را برگزار نکنند.

وزیر ارشاد ادامه داد: به هر حال نمایشگاه مطبوعات تنها به عرضه آثار و نشریات محدود نشد بلکه همایش‌ها و بخش‌های جنبی آن به ایجاد فضای بحث و گفت‌وگو در مطبوعات کمک کرد.

وی گفت: ممکن است دلایل مالی یا موارد دیگر باعث شود که جشنواره مطبوعات امسال برگزار نشود، ولی در اولین فرصت آن را برگزار خواهند کرد.

جنتی همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تشکیل شورای عالی سینما، گفت: تشکیل این شورا در دستور کار است، اما با توجه به اینکه رئیس‌جمهور مشغله‌‌های متفاوتی در شوراهای مختلف دارند، برگزاری جلسه مربوط به آن، مقداری طول کشیده، امیدواریم در اولین فرصت جلسه نخست آن تشکیل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره صندوق بیمه هنرمندان و شرایطی که این صندوق برای آنها در نظر گرفته و مشکلاتی که هنرمندان با آن پیدا کرده‌اند هم گفت: حق بیمه کسانی که تاکنون عضو صندوق بوده‌اند، پرداخت شده و برای برخی دیگر نیز در حال انجام است. شاید منظور شما، عضو شدن افراد جدید در این صندوق است، ولی باید بدانید با توجه به بدهی‌های کلانی که صندوق به خصوص به تامین اجتماعی دارد، تلاش شده تا این بدهی‌ها افزایش نیابد. بنابراین عضو جدیدی را تا اطلاع ثانوی نمی‌پذیرند.

وی افزود: تلاش بر این است که این صندوق یک صندوق اقتصادی و سودده باشد و به اعتبارات دولتی تکیه نکند. همچنین بتواند به همه هنرمندان سرویس دهد.

نظر شما