شناسهٔ خبر: 25131 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دنی بویل فیلم زندگی استیو جابز را می‌سازد

فیلم زندگی استیو جابز نابغه دنیای تکنولوژی ارتباطات به کارگردانی دنی بویل ساخته می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دنی بویل برای ساخت فیلمی از زندگی استیو جابز نوشته ایرون سورکین انتخاب شده است.

در حالی که کمتر از یک هفته پیش کمپانی سونی از ساخت فیلم زندگی استیو جابز اعلام انصراف کرد، کمپانی یونیورسال پا جلو گذاشت و اعلام کرد این پروژه را به دست می گیرد.

اکنون می توان گفت زندگی استیو جابز به کارگردانی دنی بویل کارگردان اسکاری بریتانیایی و برمبنای فیلمنامه ای نوشته می‌شود که ایرون سورکین نوشته است. برای ساخت این فیلم بودجه‌ای 30 میلیون دلاری تعیین شده است.

تاکنون مایکل فاسبندر برای بازی در این فیلم انتخاب شده و اسکات رودین، مارک گوردون و گایمون کسیدی تهیه کنندگان آن هستند. کریستین بیل، مت دیمون، بن افلک و بردلی کوپر دیگر گزینه‌هایی بودند که برای ایفای نقش جابز مطرح شده بودند.

کمپانی سونی در دو سال اخیر روی این پروژه کار کرده بود تا با اقتباس از کتاب زندگینامه والتر ایزاکسون با عنوان «استیو جابز» که در سال 2011 و اندکی پس از درگذشت استیو جابز به بازار آمد، این فیلم را بسازد.

پیش از دنی بویل، دیوید فینچر که زندگی مارک زاکربرگ میلیاردر سیلیکان ولی را در فیلم «شبکه اجتماعی» به نمایش درآورده بود، برای ساخت این فیلم انتخاب شده بود.

ایرون سورکین فیلمنامه نویس «شبکه اجتماعی» نیز بود.

کمپانی سونی در ماه اکتبر سال 2011 و تنها چند هفته بعد از مرگ جابز بر اثر سرطان لوز المعده کنترل این پروژه را در دست گرفت. سورکین با وجود اینکه شدیدا درگیر سریال «اتاق خبر» شبکه اچ بی او بود، کار نوشتن فیلمنامه را در سال 2012 آغاز کرد.

نظر شما