شناسهٔ خبر: 25057 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رئیس‌جمهور کی به جلسات شورای عالی سینما می‌رود؟

فرهاد توحیدی اظهار امیدواری کرد که جلسه این شورا با حضور رییس جمهوری در سه ماهه پایانی امسال تشکیل شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ رئیس هیأت مدیره خانه سینما و عضو حقیقی شورای عالی سینما درباره حضور رئیس جمهوری در شورای عالی سینما گفت: تشکیل جلسه با رئیس جمهوری منوط به تصویب اولیه طرح‌های این شوراست.

او ادامه داد: در حال حاضر چهار کارگروه در این شورا مشغول فعالیت هستند. قرار است بعد از تصویب طرح‌هایی که در این کارگروه‌ها بررسی می‌شود، آقای روحانی به عنوان رئیس جمهوری در جلسه شورای عالی سینما حضور پیدا کند که امیدواریم این جلسه در سه ماهه پایانی سال برگزار شود.

دبیر کارگروه ارتقاء منزلت اجتماعی سینماگران در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون رئیس جمهوری در جلسات شورا حضور نداشته است، توضیح داد: تشکیل جلسه بدون وجود دستور جلسه‌ای معین، چندان مفید نخواهد بود به همین دلیل قرار است آقای روحانی زمانی در جلسه حضور داشته باشند، تا طرح‌های مشخصی به ایشان ارائه شود. ما امیدواریم با حضور ایشان بتوانیم نهایت استفاده را برای سینمای ایران داشته باشیم.

توحیدی با ارائه توضیحاتی درباره کارگروه‌های مختلفی که در این شورا فعال هستند، افزود: در حال حاضر چهار کارگروه ارتقاء منزلت اجتماعی سینماگران، مطالبات سینما از سایر دستگاه‌ها، زیرساخت‌ها و فناوری و اقتصاد سینما فعال هستند و هر یک از این کارگروه‌ها جلسات مختلف خود را برگزار می‌کنند.

او درباره فعالیتهای کارگروه ارتقاء منزلت اجتماعی توضیح داد: در این کارگروه هشت طرح آماده شده که برای مطرح شدن در صحن اصلی شورای عالی سینما ارائه می‌شود. بعد از اینکه اعضای حقوقی و حقیقی درباره این طرح‌ها اظهار نظر کردند، طرح‌های کامل شده در جلسه‌ای که با حضور رئیس جمهوری برگزار می‌شود، مطرح خواهند شد تا به تصویب نهایی برسند.

فروردین 93 اعضای جدید شورا شامل مسعود جعفری‌جوزانی، خسرو سینایی، پرویز پرستویی، منوچهر محمدی، احمدرضا درویش، سیدرضا میرکریمی و فرهاد توحیدی از وزیر ارشاد حکم گرفتند و ایوبی هم اواخر اردیبهشت به رمضانعلی حیدری‌خلیلی به عنوان رئیس دبیرخانه شورا حکم داد.

نظر شما