شناسهٔ خبر: 25007 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ادامه طرح مطالعه آثار شهید بهشتی با کتاب "بایدها و نبایدها"

به همت مؤسسه گسترش علم دینی صدرا در ادامه طرح مطالعه آثار شهید بهشتی کتاب "بایدها و نبایدها" به مخاطبان ارائه شده است.

به گزارش فرهنگ ا مروز به نقل از مهر، مؤسسه گسترش علم دینی صدرا پس از مطالعه کتابهای نقش آزادی در تربیت کودکان، دکتر شریعتی، جستجوگری در مسیر شدن و حج در قرآن اکنون به سراغ کتابی دیگر از متفکر معاصر آیت الله بهشتی رفته است.

کتاب بایدها و نبایدها (با عنوان فرعی امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن) یکی دیگر از آثار ارزشمند شهید بهشتی است. این کتاب هم مانند برخی دیگر از آثار شهید محصول تدوین جلسات تفسیر قرآن ایشان است که در سالهای ۱۳۴۹ تا ۱۳۵۵ به صورت هفتگی برگزار می شده است.

شهید بهشتی در جلسات مربوط به کتاب حاضر، ضمن تفسیر و توضیح آیات ۱۰۲ تا ۱۱۰ سوره آل عمران ( واز جمله آیه: ولتکن منکم امه یدعون الی الخیر و یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر…) به صورت نسبتا تفصیلی به بحث امر به معروف و مقدمات این بحث (از جمله مسأله حسن و قبح عقلی) می پردازند و طبق معمول بیانات ایشان حاوی نکات و ظرائفی جالب و تأمل برانگیز است.

جلسات مربوط به این بحث، ۱۵ جلسه بوده است که نوار ۵ جلسه آن به دست بنیاد نشر و تنظیم آثار و اندیشه های شهید بهشتی نرسیده است و لذا همان 10 جلسه موجود را تدوین و منتشر کرده اند.

این نکته هم خالی از لطف نیست که - آن گونه که از متن بر می آید - برخی جلسات مربوط به این بحث در ایام بزرگداشت سید الشهدا(ع) برگزار گردیده و لذا در اواخر برخی جلسات اشاراتی هم به حادثه کربلا و سخنان و عملکرد امام حسین شده است.

همانند کتابهای پیشین، سامانه آموزشی سایت پی دی اف کتاب را به همراه نکات و حواشی لازم و مفید در اختیار علاقه مندان گذاشته شده است. علاقه مندان برای ثبت نام می توانند به http://elmedini.ir مراجعه کنند.

نظر شما