شناسهٔ خبر: 25001 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اهالی رسانه اختلافات را کنار بگذارند

سخنگوی خانه مطبوعات کشور معتقد است، خانه‌های مطبوعات می‌توانند انجام بسیاری از برنامه‌های اجرایی در حوزه مطبوعات را تقبل کنند و بار این امور را از دوش دولت بردارند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ فریدون معتمدیان با بیان اینکه خانه مطبوعات وسیع‌ترین و پرمخاطب ترین تشکیلات صنفی در حوزه مطبوعات است، اظهار کرد: در انتخابات جدید خانه مطبوعات استان‌ها شاهد هماهنگ‌سازی و وحدت رویه در اساسنامه و برگزاری انتخابات به صورت همزمان در یک پروسه زمانی بودیم که همین می‌تواند فصل جدیدی پیش روی خانه‌های مطبوعات استانها باز کند.

وی افزود: معتقدم زمان آن رسیده بسیاری از فعالیت‌های مطبوعاتی که دولت بر دوش دارد به خانه مطبوعات تفویض شده و از تمرکزگرایی در این حوزه کاسته شود و دولت به ایفای نقش نظارتی و هدایتی خود در این حوزه بپردازد.

معتمدیان برگزاری نمایشگاه‌های مطبوعات، برگزاری جشنواره‌های مطبوعات و برپایی دوره‌های آموزشی برای فعالین رسانه‌ای را از عرصه‌هایی دانست که خانه‌های مطبوعات می توانند انجام آن را بر عهده بگیرند و این امور به آنها تفویض شود.

عضو هیات مدیره خانه مطبوعات کشور افزود: همچنین با توجه به آشنایی خانه‌های مطبوعات با مشکلات و نحوه فعالیت نشریات، اگر حمایت‌های یارانه‌ای دولت از کانال این تشکل‌ها انجام شود، عادلانه‌تر است.

وی ادامه داد: در جلسه انتخاب نماینده مدیران مسئول نشریات در هیات نظارت بر مطبوعات که با حضور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین برگزار شد، پیشنهاد تفویض اختیارات در حوزه اجرای برنامه‌های مطبوعاتی را مطرح کردم که مورد استقبال قرار گرفت.

معتمدیان با بیان اینکه این حرکت آرام آرام باید انجام شود، گفت: متاسفانه بین جامعه مطبوعاتی در تمام استانها شاهد نوعی تفرق هستیم که باید کنار گذاشته شود. باید جامعه مطبوعاتی در استانها اگر هم با هم اختلاف سلیقه دارند که امری طبیعی است، اختلافات را کنار گذاشته و همچون ید واحد باشند که در اینصورت قادر خواهند بود کارهایی را که به آنها تفویض می شود به خوبی انجام دهند.

وی افزود: باید مسائل شخصی را فراموش کرد و اگر اختلافاتی بین اهالی رسانه وجود دارد کنار گذاشته شود و به توسعه استان و خدمت به صنف رسانه ای که با کمترین امکانات بیشترین کار را می کنند، فکر کنیم.

سخنگوی خانه مطبوعات کشور با بیان اینکه فعالیت رسانه ای از مشاغل پراسترس است و باید شرایطی فراهم شود تا فعالین این عرصه با فراغ بال به کار خود بپردازند، گفت: در این زمینه استانداری‌ها و مسئولین فرهنگی استان‌ها و همچنین نمایندگان با تصویب قوانین حمایتی می توانند نقش موثری در حمایت از جامعه رسانه ای ایفا کنند.

نظر شما