شناسهٔ خبر: 24947 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۲۶۸ کرسی آزاداندیشی در حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران از برگزاری ۲۶۸ کرسی آزاداندیشی در واحدهای علمی تربیتی وابسته به این نهاد در دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، محمود خالقی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۸۲ واحد علمی تربیتی در ۲۸ استان توانستند ۲۲۱ کرسی آزاداندیشی را برگزار کنند. این در حالی بود که تعداد کرسی‌های پیشنهادشده ۳۲۴ کرسی بود و برخی از آنها به دلیل محدودیت‌های زمانی، عدم تصویب در شورای علمی- پژوهشی استانی و یا کمبود اعتبار برگزار نشده‌اند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران، بیشترین تعداد کرسی آزاداندیشی برگزار شده را مربوط به استان تهران با ۲۱ کرسی دانست و ادامه داد:‌ ۳۷ درصد مدارس علمیه استان تهران در برگزاری این کرسی‌ها مشارکت داشته‌اند.

وی اضافه کرد:‌ مدارس علمیه خواهران استان کرمانشاه نیز با برگزاری ۱۸ کرسی با مشارکت تمام مدارس علمیه رتبه دوم استان‌ها را به خود اختصاص داده است و پس از آن استان فارس با ۱۵ کرسی آزاداندیشی با مشارکت ۵۴ درصد مدارس علمیه در رتبه بعدی قرار دارد.

خالقی با اشاره به اینکه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس علمیه خواهران از سال تحصیلی ۹۱-۹۲ آغاز شده است، تعداد کرسی‌های برگزار شده در این سال را ۴۷ کرسی ذکر کرد و یادآور شد: این ۴۷ کرسی در ۲۸ استان کشور برگزار شده است و از میان استان‌های مختلف استان بوشهر با چهار کرسی و استان‌های قم و اصفهان هر یک با سه کرسی بیشترین آمار کرسی‌های آزاداندیشی برگزار شده را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به روند نظارت و سیاست‌گذاری در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی یادآور شد: واحدهای علمی تربیتی حوزوی و مدیریت‌های استانی در پایان هر نیمسال گزارشی از کرسی‌های برگزار شده را در قالب فرمی از پیش‌طراحی شده شامل چکیده نظرات استادان، موافقان و مخالفان و جمع‌بندی استاد داور به معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ارسال می‌کنند.

نظر شما