شناسهٔ خبر: 24933 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مشکلات مالی دانشکده پزشکی مالزی را تعطیل کرد

مشکلات مالی و عدم تامین سرمایه از سوی دانشگاه مادر، منجر به تعطیلی یک کالج پزشکی در مالزی شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ کالج علوم پزشکی دانشگاه Allianze در «نپانگ» مالزی به دلیل عدم تامین مالی از سوی دانشگاه مادر آن در لندن و پرداخت نشدن حقوق کارکنان تعطیل شده و دانشجویان این دانشکده باید به دنبال یک گزینه جایگزین برای تحصیل خود باشند. این کالج همچنین شعبه‌ای نیز در اندونزی دارد که با دانشگاه «اوتارا»ی سوماترا همکاری می‌کند. با این حالی تعطیلی کالج علوم پزشکی دانشگاه Allianze در مالزی این سوال را به ذهن می‌آورد که چرا علائم هشداردهنده مبنی بر مشکلات مالی دانشگاه مادر در لندن زودتر از این مورد توجه مسئولان مالزی قرار نگرفت.

اتحادیه مصرف کنندگان نپانگ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از زمان دریافت شکایت‌های کارکنان و دانشجویان دانشکده فوق در اوایل سال بارها با مسئولان مالزی رایزنی کرده است. این شکایت‌ها شامل اعلام نارضایتی دانشجویان از امکانات و کیفیت عملکرد برخی استادان و کارکنان آن می‌شود. ضمن اینکه برخی کارکنان دانشگاه فوق نیز حقوقی دریافت نکرده بودند و بسیاری از دانشجویان نیز با وجود اتمام دوره‌های آموزشی، مدرک تحصیلی خود را اخذ نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلد نیوز، «زین الدین وزیر» موسس این دانشگاه ‌می‌گوید: این دانشگاه همچنان به تعهدات قبلی خود پایبند است و قصد دارد اعتبار قبلی را که همانا تربیت فارغ التحصیلان باکیفیت است بازپس گیرد.

وی سعی دارد مشکلات پیش آمده را مشکلات موقت مالی عنوان کند که قابل حل هستند.

وزیر افزود: مشکلات حاضر به دلیل مسائل مالی رخ داده نه مشکلات مدیریتی و قصد داریم با دریافت کمک‌های کوتاه مدت بانکی و دولتی این دانشکده را دوباره احیا کنیم.

انتهای پیام

نظر شما