شناسهٔ خبر: 24910 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اسامی فیلم‌های بخش «خارج از مسابقه» جشنواره سینماحقیقت اعلام شد

۱۲ فیلم مستند در بخش «خارج از مسابقه» هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت روی پرده می‌روند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ در جمع این آثار، مستند بلند «محمد‌علی سجادی» با عنوان «حمیدِ هما» قرار گرفته که پرتره‌ای از «هما روستا» هنرمند قدیمی تئاتر و سینمای ایران است؛ ضمن اینکه مرتضی اتابکی نیز با فیلم مستند «خاطرات و کابوس‌های ناتمام...»، زندگی حرفه‌ای «دکتر علی رفیعی» کارگردان سرشناس تئاتر را روایت می‌کند. «بی‌سرو سیمین» هم مستند- پرتره‌ی «سیمین دانشور» است که توسط سیدجواد میرهاشمی کارگردانی شده است.

برپایه این گزارش، 12 فیلم مستند بخش «خارج از مسابقه» جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به این شرح هستند:

آزاد‌راه (محسن خان‌جهانی)، آزادی، 1000 (فاطمه بهرنگی و محمدباقر مرادی)، آقای خاص (مهدی برگ‌نیل)، به ایران جاودانی‌ام (رضا رشیدیان)، بی‌سرو سیمین (سیدجواد میرهاشمی)، حمید هما (محمدعلی سجادی)، خاطرات و کابوس‌های ناتمام... (مرتضی اتابکی)، زنده‌ام به جستجو (منوچهر مشیری)، سلیمان‌بیک (محمد صدری)، سه چنگ حاک (یاسر خیّر)، صبحانه با طعم مرگ (محمدعلی شعبانی)، لاک‌پشت و لک‌لک (محمود کیانی‌فلاورجانی)

گفتنی است: مستندهای «سلیمان‌بیک» در بخش در قلب شرق، «آزادی، 1000» و «آقای خاص» در بخش مستند ورزشی، «صبحانه با طعم مرگ» در بخش جایزه شهید آوینی، «به ایران جاودانی‌ام»، «بی‌سرو سیمین»، «حمید هما»، «خاطرات و کابوس‌های ناتمام...» و «زنده‌ام به جستجو» هم در بخش مستند پرتره به نمایش درمی‌آیند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را همزمان با ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و طی روزهای 9 تا 16 آذرماه 1393، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.

نظر شما