شناسهٔ خبر: 24892 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گزینه وزارت علوم به اجرای سیاست های ابلاغی علم و فناوری اهتمام ورزد

عضو شورای نخبگان درباره معرفی محمد فرهادی به عنوان پنجمین گزینه تصدی وزارت علوم گفت: سابقه فرهادی در حوزه علم پزشکی و فناوری و همچنین ارائه برنامه برای اجرای سیاست های ابلاغی حوزه علم و فناوری می تواند به رشد هر چه بیشتر این حوزه در کشور کمک کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر سیدحمید جمال الدینی درباره سابقه محمد فرهادی در حوزه بنیاد ملی نخبگان گفت: وی سال گذشته به عنوان یکی از ۱۰۰ استاد برجسته کشور توانست جایزه علامه طباطبایی را که از سوی بنیاد ملی نخبگان اهدا می شود را دریافت کند و نشان می دهد که تنها به تخصص خود محدود نشده است.

وی با اشاره به فعالیت های فرهادی در حوزه علوم پزشکی و سایر حوزه های علم و فناوری افزود: کاشت حلزون شنوایی یکی از فعالیت های علمی و خدمات سلامت، حمایت از طرح های کلان پژوهشی در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور وابسته به نهاد ریاست جمهوری در زمان ریاست وی، ایفای نقش در توسعه چند محصول دانش بنیان از جمله آیمود و آنژی پارس بخشی از این فعالیت ها بوده است.

وی با اشاره مسئولیت های فرهادی یادآور شد: وی در دوره ای وزیر علوم و در دوره ای وزیر بهداشت بوده است و همین امر می تواند به ارتباط هر چه بیشتر این دو وزارتخانه و تحول در آموزش کشور به ویژه در حوزه بین رشته ای بیانجامد.

عضو شورای نخبگان مهمترین مسئولیت فرهادی را در وزارت علوم اجرای سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری برشمرد و گفت: همانطور که وی در برنامه پیشنهادی به مجلس تاکید کرده است که چشم انداز موفقیت وزارت علوم در اجرای درست این سیاست ها است و می توان گفت ضامن رای وی نیز توجه ویژه به این بخش است.

وی با اشاره به بخش هایی از برنامه ارائه شده فرهادی برای وزارت علوم گفت: ما در حال حاضر در مرحله ای هستیم که اسناد بالادستی برای علم و فناوری وجود دارد اما باید در حوزه اجرا وزیری وجود داشته باشد که بتواند این حوزه را پیش ببرد. از سوی دیگر این حوزه نیازمند وزیری است که بتواند سیاست های علم و فناوری را در دولت یازدهم به سرانجام برساند.

جمال الدینی با اشاره به برنامه فرهادی برای وزارت علوم گفت: همانطور که در این برنامه آمده ارتقاء چشمگیر شاخص‌های رشد علمی و توسعه فناوری کشور برای نزدیک شدن به هدف سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ هدف اصلی برنامه است اما برای دستیابی به این جایگاه باید بازوهای قدرتمند علمی را در حوزه اجرایی بکارگرفت.

وی اضافه کرد: وی در بخشی از برنامه خود به التزام اجتماعی خود در توسعه سرمایه انسانی دانشمند و فرهیخته، اشاره کرده است که در این راه توجه اصلی به نیروی انسانی نخبه و کارآمد می تواند برنامه های وی را اجرایی کند.

جمال الدینی با اشاره به شخصیت متعهد و اخلاق گرای فرهادی گفت: معرفی وی می تواند نشان گر توجه به برتری اخلاق و تعهد در دانشگاه ها باشد و به آرامش هرچه بیشتر این حوزه کمک کند.

نظر شما