شناسهٔ خبر: 24878 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

صدور مجوز انتشار کتاب‌های دینی به قم واگذار می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های استان قم در حوزه دین گفت: تصمیم داریم بررسی و صدور مجوز چاپ و نشر کتاب‌های دینی را به قم که مرکز علوم دینی است واگذار کنیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ علی جنتی در جریان سفر به قم و دیدار با مراجع تقلید و علما،  در دیدار با آیت‌الله سعیدی، امام جمعه قم و تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ضمن تجلیل از زحمات وی در شورای فرهنگ عمومی استان قم اظهار كرد: دقت نظر ویژه ائمه جمعه سراسر کشور در شورای فرهنگ عمومی به عنوان ریاست این شورا موجب خواهد شد نتیجه‌ای مطلوب در کشور شاهد باشیم.
 

وی با اشاره به دیدارهای انجام شده خود با علما و مراجع تقلید بیان کرد: قطعاً دولت نمی‌تواند در انجام امور مختلف بدون ارتباط با مراجع تقلید و علما به درک درست و عملکرد صحیح دست یابد.
 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه این وزارتخانه فعالیت‌های وسیع و گسترده‌ای را زیرپوشش دارد، بیان کرد: فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه بسیار گسترده و پیچیده‌ای را شامل می‌شود که متعاقباً حواشی فراوانی را همواره به دنبال خواهد داشت.


جنتی با اشاره به اینکه نظارت بر نشر و توزیع کتاب، نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌ها، هنر و هنرمندان، سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان حج و زیارت از فعالیت‌های عمده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ابراز کرد: به‌طور مثال بیش از ۶هزار نشریه در ایران مجوز فعالیت دارند و همین امر نیازمند نظارت گسترده و وسیعی است که جزئی از وظایف این وزارتخانه است.


وی قم را پایگاه عظیم تشیع دانست و گفت: از سراسر جهان به این شهر نگاه ویژه و خاصی می‌شود و وجود حوزه علمیه و مراکز مختلف حوزوی، علمی و پژوهشی از ویژگی‌های این شهر است.
 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با توجه به این ظرفیت‌ها تصمیم گرفتیم بررسی و صدور مجوز چاپ و نشر کتاب‌های دینی را به قم که مرکز علوم دینی است، واگذار کنیم.


جنتی گفت: مجموعه‌ای که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آن مواجه هستیم جماعتی هنرمند و پراحساس هستند که ارتباط و تعامل مناسب با آنها بسیار مشکل و حساس است.

نظر شما