شناسهٔ خبر: 23998 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معرفی دو ترجمه درباره آرامش و معنویت

کتاب‌هایی با مضامین عارفانه و ادیبانه همواره جذابیت‌های خاص خود را داشته‌اند. به‌تازگي دو كتاب خارجي از اين دست درباره اسرار آرامش و موفقیت با عنوان‌های «معجزه‌ی شهود» و «نیایش و شفای وجود» روانه بازار كتاب شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کتاب «معجزه‌ی شهود» اثر فلورانس اسکاول‌شین، نویسنده معروف آمریکایی است. او در این کتاب با  از قدرت کلام و ذهن ما مي‌گوید که سر منشأ بسیاری از رنج‌ها و لذت‌هاست. قدرت فکر و رهنمودهای شهود از محورهای این کتاب است.

به عقیده اسکاول‌شین ایمان راسخ، کلیدی برای قفل‌های همیشگیِ روح و نفس ماست و تنها ایمان مي‌تواند ما را از شر دشمنان خانگی و ذهنمان ایمن نگاه دارد؛ او نقش دعا را در رهایی از شرهای وجودمان اساسی مي‌داند.

این نویسنده آمریکایی بر این باور است که هر چه را دعا مي‌کنیم در واقع آن را دریافت کرده‌ایم و به ما تعلق خواهد داشت.

در واقع «معجزه‌ی شهود»، تلاشی ادیبانه از یک هنرمند آمریکایی درباره پدیدار شناختی امور پیرامونی با شیوه شهود وجدانی و مقوله جذاب معنویت با الهام از آموزه‌های عرفان مسیحی است.

این کتاب، متنی مملو از لطایف ادبی‌ـ‌عرفانی با هدف نهایی ایجاد عناصر آرامش‌بخش در شخصیت انسان است. تخصص اسکاول‌شین در هنر تصویرگری، عناصر خیال‌انگیزِ جملات این کتاب را به حداکثر رسانده است.

معجزه شهود در ۱۰ درس، شهود، ایمان، مبارزه با الگوهای ناصحیح فکری، سلامتی و شادمانی آدمی، بیماری‌های روح و شیوه آرامش را با مذاق عرفانی خاص خود به تصویر مي‌کشد.

چاپ اول این کتاب با ترجمه مینا اعظامی در ۱۱۲ صفحه، به بهاي ۸۵ هزار ریال با شمارگان  هزار و ۸۰۰ نسخه توسط «انتشارت درسا» روانه بازار کتاب شده است.


«نیایش و شفای وجود» كتابي ديگر با قلمي عرفاني و ادبي است كه تلاش‌هایی به منظور پالایش درون و شفای وجود آدمی را ارائه می‌کند. این تلاش‌ها در قالب «مراحل شفابخشی» بیان شده است.

«ران رانت» قصد دارد در این کتاب مصرانه جایگاه ویژه نیایش را به ما بنمایاند. رانت، سرانجامِ هر مقصدی را خداوند مي‌داند؛ بنابراین مي‌گويد كه خواستن و نیایش، امری اساسی در تعالی و شفای وجود انسان است. «نخستین اصلی که باید بپذیریم این است که نیایش را بخش افزوده و فرعی زندگی‌مان نپنداریم، یا آن را جنبه‌ی خارجی مسیر معنوی‌مان ندانیم. ... نیایش کاری نیست که هفته‌ای یک بار، در کلیسا یا در مسجد انجام دهید. ... من بر این باورم که ما نمی‌توانیم در این مسیر به موفقیتی درخور برسیم مگر این‌که دل سپردن به نیایش را هم‌چون نفس کشیدن، با زندگی روزمره‌مان بیامیزیم.»

نویسنده در بخش اول کتاب فرایندهایی پنج‌گانه برای شفای وجود از رهگذر نیایش را بررسی می‌کند و در قسمت دوم کتاب روش‌ها، شرایط و راهکارهای نیایش را به تحلیل می‌گذارد.

چاپ اول این کتاب در ۳۱۲ صفحه، با ترجمه مینا اعظامی و کیانا اورنگ، در هزار و ۵۰۰ نسخه به قیمت ۱۴۰ هزار ریال توسط انتشارات لیوسا منتشر شده است.

نظر شما