شناسهٔ خبر: 23706 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتقاد رئیس دانشگاه شریف از کمبود اعتبارات

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: متاسفانه برخی از مشکلات موجود در دانشگاه ها باعث شده ، جهت گیری همه دانشگاه ها به سمت و سویی باشد که در رسالت آنها نیست باید راهکاری اندیشیده شود تا دیگر این اتفاق رخ ندهد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر محمود فتوحی در خصوص این مطلب که کمبود بودجه باعث شده که برخی از دانشگاه ها به سمت و سویی حرکت کنند که در رسالت آنها نیست گفت: وقتی دانشگاه ها قرار باشد که امکانات زیرساخت و کالبدی مناسب نداشته باشد و در واقع حتی در ارایه حقوق به اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه با مشکل مواجه باشند شاید چاره ای جز این نداشته باشند.

وی ادامه داد:    ممکن است برخی دانشگاه ها در این کار نیز موفق باشند ولی آیا رسالت همه دانشگاه‌ها این است؟ که متاسفانه همه دانشگاه‌ها به این سمت کشدیده شدند .

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به این سئوال که آیا منظور از حرکت دانشگاه ها به سمت سویی رسالت آنها نیست ایجاد پردیس های خودگردان است گفت: ایجاد پردیس پولی هم یکی از این موارد است به هر حال مشکلات موجود باعث شده که برخی دانشگاه ها چاره ای جز این کار نداشته بشند ولی باید یک راهکاری اندیشیده شود که این اتفاق دیگر رخ ندهد. 

نظر شما