شناسهٔ خبر: 23687 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حضور یک ربات نویسنده در جایزه ادبی 2015 ژاپن

جایزه ادبی «شینیچی‌هوشی» سال آینده میلادی با حضور یک نویسنده عجیب‌وغریب – یک ربات نویسنده- برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ این رقابت ادبی که برای اولین بار در جهان با حضور یک ربات مجهز به هوش مصنوعی صورت می‌گیرد در نوع خود بی‌نظیر بوده و قرار است به بهترین داستان کوتاه علمی-تخیلی جایزه داده شود.

این جایزه ارتباط مستقیمی با برنامه‌های توسعه هوش مصنوعی در شهر Nikkei در ژاپن دارد که قرار است در سال ۲۰۱۵ بسیاری از کارها با محوریت هوش مصنوعی و به‌صورت رباتیک انجام شود تا در نوع نگارش خسته‌کننده مردم به‌صورت سنتی تحولی ایجاد شود.

گفتنی است مردم این شهر رغبت خودشان را برای داشت شهری رباتیک نشان داده‌اند و «هیتوشی ماتسوبارا» استاد دانشگاه هاکوداته در هوکایدو که تیمی از برنامه نویسان را برای ساخت ربات نویسنده به خدمت گرفته تا داستان کوتاه مسابقه را عرضه کند.

وی می‌گوید داستان کوتاه‌های نوشته شده توسط «شینیچی هوشی» را دنبال کرده تا متد نوشتن را از لابلای ایده‌های پیاده شده به دست آوریم. این استاد دانشگاه افزود ما به موفقیت‌هایی نیز دست‌یافته و نمونه‌های واقعی را در اوایل ۲۰۱۵ از ربات نویسنده خواهیم داشت.

گفتنی‌است «شینیچی‌هوشی»،ملقب به پادشاه داستان کوتاه ژاپن،نویسنده‌معروف (۱۹۲۶-۱۹۹۷) داستان کوتاه علمی-تخیلی ۴ صفحه‌ای‌ بود(وی حدود ۱۰۰۰ داستان کوتاه دارد)،که طرفداران زیادی داشته و جایزه ادبی به‌افتخار وی تأسیس‌شده است.

نظر شما